Tragedija Romeo in Julija spada med najpogosteje uprizarjana Shakespearjeva dela v gledališču, doživela pa je tudi vrsto priredb za film, muzikal, opero in balet. Foto: Barbara Čeferin
Tragedija Romeo in Julija spada med najpogosteje uprizarjana Shakespearjeva dela v gledališču, doživela pa je tudi vrsto priredb za film, muzikal, opero in balet. Foto: Barbara Čeferin
Romeo in Julija
Shakespeare je prepletel osnovno zgodbo s stranskimi motivi ter vnesel v igro tudi komične elemente, ki še povečajo in poudarijo njene tragične razsežnosti. Foto: Barbara Čeferin

Tragedija Romeo in Julija Williama Shakespearja v režiji Diega de Bree je na velikem odru Mestnega gledališča ljubljanskega (MGL) občinstvo popeljala v novo sezono. Uvodno predstavo je, kot običajno, pospremila razglasitev igralca ali igralke iz mestnega teatra, ki prejme Dnevnikovo nagrado za najboljšo interpretacijo pretekle sezone. Nagrado časopisne družbe Dnevnik je lani prejela igralka Petra Veber Rojnik za vlogo Katarine v predstavi Za naše mlade dame Dragice Potočnjak.

Ko eros preide v tanatos
Ogrednja oseba zgodbe je Julija, ki je tik pred politično poroko, posilstvom racionalnosti. Odloči se, da ne bo privolila v svet približkov in kompromisov, njen cilj je eros, je pred premiero novinarjem povedal De Brea. Še posebej se je posvetil preobrazbi protagonistov, ki v nekaj dneh odrasteta ter iz erosa preideta v tanatos. Julija bo, kot gostja, Nika Rozman, Romeo pa Matej Puc, stalni član ansambla MGL.

De Brea si je na začetku študija predstave postavil vprašanje, kakšno je pravo bistvo Romea in Julije. Zaljubljenca, ki sta še otroka, namreč določa svet, poln sovraštva in krvi. Njuna ljubezen se zato ne more udejanjiti na tem svetu, smrt je, tako De Brea, nujna, da ljubezen postane večna.

Igralsko ekipo sestavljajo še Jure Henigman, Domen Valič, Jaka Lah, Bernarda Oman, Milan Štefe, Tanja Dimitrievska, Jožef Ropoša, Boris Kerč in Lotos Vincenc Šparovec. De Brea je pri predstavi tudi scenograf in oblikovalec svetlobe, kostumografijo je zasnoval Leo Kulaš, dramaturško delo je opravila Petra Pogorevc, lektorica je bila Maja Cerar. Predstava temelji na sodobnem odrskem govoru.

Letošnja sezona Mestnega gledališča ljubljanskega (MGL) bo tudi sicer zaznamovana z intimnimi temami, med katerimi ima ljubezen prav posebno mesto. Njihovo občinstvo bo v gledališki svet vstopalo skozi prenovljeni foajer. Čez poletje so namreč prenovili velik del preddverja, toalete, stopnišče do velikega odra in Male scene.

Nekaj utrinkov iz predstave si oglejte v fotogaleriji.