Predstava Prečkanje avtoceste ali Zgodba o zlati ribici v izvedbi Prešernovega gledališča Kranj je prejela veliko nagrado občinstva, medtem ko je Bostonska naveza ljubljanske Drame po izboru komisije prejela nagrado satir za najboljšo komorno uprizoritev v celoti.
Predstava avtorja Jeana Tättea Prečkanje avtoceste ali Zgodba o zlati ribici je nastala v režiji in scenografiji Andreje Kovač, gre pa za izvirno zgodbo o osamljenem in čudaškem možakarju, ki mu zlata ribica izpolni željo, in mladem paru, ki po naključju potrka na njegova vrata in se zaplete v njegovo življenjsko zgodbo oziroma pravljico. Besedilo, polno nepredvidljivih obratov, v iskrivem, duhovitem in izjemno tekočem dialogu odpira vsa bistvena vprašanja današnjega sodobnega človeka in občinstvo vse do nepričakovanega razpleta drži v napetosti.
Od strokovne komisije - sestavljali so jo gledališki igralec Janez Bermež, dramaturginja Mojca Kreft in režiserka Branka Bezeljak - nagrajena Bostonska naveza je uprizoritev komornega gledališkega izraza, ki v minimalistični meščanski scenski prostor prelije zgodbe treh žensk, njihovo medsebojno soodvisnost, ujetost v svet in položaj socialnega statusa, ki mu vse tri ženske pripadajo z različnimi ujetostmi in svobodami. Predstava je nastala v režiji Borisa Cavazze, kot protagonistke igre pa so se predstavile Silva Čušin, Nataša Barbara Gračner in Maša Derganc.
Drugi nagrajenci
Nagrado satir za najboljšo igro so tokrat prejeli Janez Starina za vlogo v predstavi Davida Harrowerja Črni kos, ki je nastala v produkciji Cankarjevega doma Ljubljana, Silva Čušin za vlogo v predstavi Bostonska naveza ljubljanske Drame ter Anica Kumer za vlogo v predstavi Milana Jesiha Triko v izvedbi Slovenskega ljudskega gledališča Celje. Nagrado satir za režijo si je po mnenju strokovne komisije zaslužil Luka Martin Škof za predstavo Milana Jesiha Triko v izvedbi celjskega gledališča, predstava Eda - zgodba bratov Rusjan v izvedbi Slovenskega mladinskega gledališča Ljubljana in v koprodukciji SNG Nova Gorica pa je prejela satira za posebne umetniške dosežke.
Bienalna izmenjava s festivalom monodrame
Sicer pa je bil po besedah direktorja Mestnega gledališča Ptuj (MGP), kjer je festival tudi potekal, Petra Srpčiča letošnji festival v vseh pogledih festival presežkov. Kot je dejal, še nikoli ni bilo toliko predstav in gledalcev kot letos, kljub recesiji in dejstvu, da se je ministrstvo za kulturo odločilo "ignorirati njihova prizadevanja za promocijo te žlahtne intimne gledališke zvrsti, pa so uspeli na lastnih plečih in ob pomoči Mestne občine Ptuj in pokroviteljev speljati nedvomno najboljši festival do zdaj".
Organizatorji so ob koncu letošnjega festivala tudi napovedali, da bo ta po novem bienalen in se bo izmenjeval s festivalom monodrame. Ob tem bo vodenje festivala za prihodnja štiri leta prevzel selektor Simon Kardum, naslednjič pa bo zbor najboljših komornih predstav na vrsti januarja 2012, ko bo Ptuj tudi del dogodkov ob Evropski prestolnici kulture.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje