'Odnosi v Drami z mojimi kolegi so več ali manj ves čas pristni. Podporo v ansamblu imam še zmeraj, jasno pa, da ni 100-odstotna. Zelo bi bil zaskrbljen sam nad sabo, če bi ugajal čisto vsem ljudem,' je pred tedni v MMC-jevem spletnem klepetu povedal zdaj že odstavljeni ravnatelj Drame Ivo Ban (na fotografiji s stanovskim kolegom Janezom Škofom), ki ostaja del igralskega ansambla te gledališke hiše. Foto: MMC RTV SLO / Ana Jurc
'Odnosi v Drami z mojimi kolegi so več ali manj ves čas pristni. Podporo v ansamblu imam še zmeraj, jasno pa, da ni 100-odstotna. Zelo bi bil zaskrbljen sam nad sabo, če bi ugajal čisto vsem ljudem,' je pred tedni v MMC-jevem spletnem klepetu povedal zdaj že odstavljeni ravnatelj Drame Ivo Ban (na fotografiji s stanovskim kolegom Janezom Škofom), ki ostaja del igralskega ansambla te gledališke hiše. Foto: MMC RTV SLO / Ana Jurc

Kot so pojasnili v pismu, poslanemu premierju Borutu Pahorju, ministrici za kulturo Majdi Širca, svetu in strokovnemu svetu Drame ter v. d.-ju ravnatelja Petru Sotošku Štularju, STA-ju ga je posredoval sindikalni zaupnik oziroma predsednik sindikata Glosa v Drami Tone Kuzma, so bili na prvem srečanju z v. d.-jem ravnatelja 14. junija seznanjeni, da bo vladi predlagal spremembo vodenja Drame tako, da ravnatelj v prihodnje ne bi več umetniško vodil gledališča. Imel bi samo še poslovodno funkcijo, za umetniško vodenje pa bi imenoval umetniškega vodjo. Za ta namen bi bilo treba spremeniti sklep o ustanovitvi zavoda.

"Tudi po svetu vidnejša gledališča vodijo ravnatelji, in ne menedžerji"
Umetniški ansambel je na istem sestanku sprejel enotno stališče, da takšna reorganizacija vodenja Drame ni sprejemljiva, in je predlagani rešitvi soglasno nasprotoval. Člani umetniškega ansambla so menili, da bi takšno preoblikovanje pomenilo nazadovanje gledališča in bi škodljivo vplivalo na izvajanje njegovega osnovnega umetniškega poslanstva. Potreba po ravnatelju, ki je umetniško kompetentna osebnost in ima tudi nadzor in polnomočje nad financami, se je kazala dolga desetletja in bila uzakonjena leta 1994; pozneje so ta model vodenja prevzela skoraj vsa slovenska gledališča, izjema so tista, ki pod eno streho združujejo več ansamblov, so zapisali v pismu.

"Pri tem ni nepomembno to, da tudi po svetu vidnejša gledališča vodijo ravnatelji, in ne menedžerji. Se pravi, da, tako kot v Drami, tudi drugod po svetu umetniško vodijo gledališče pomembne umetniške osebnosti (ravnatelji, intendanti), za finančna, pravna in druga vprašanja s področja poslovodenja pa si zagotovijo ustrezno strokovno pomoč. Posebej v času finančne krize in potem ko so tako imenovani menedžerji spravili na kolena slovensko gospodarstvo, se nam zdi tendenca vabljenja tega kadra v gledališče nesmiselna in celo nevarna," so še dodali.

Zato so se na omenjene naslovnike obrnili s prošnjo, da predstavljenih sprememb sklepa o ustanovitvi SNG Drama Ljubljana ne predlagajo, ne podprejo in ne sprejmejo.