Na lanskem 39. tednu slovenske drame sta žirijo najbolj prepričali predstavi Osvajalec in Solistika, Grumovo nagrado pa sta prejeli besedili Konec atlasa in 5fantkov.si. Foto: SNG Drama Ljubljana
Na lanskem 39. tednu slovenske drame sta žirijo najbolj prepričali predstavi Osvajalec in Solistika, Grumovo nagrado pa sta prejeli besedili Konec atlasa in 5fantkov.si. Foto: SNG Drama Ljubljana
Pot v Jajce
Znamenita 'pot v Jajce' - tokrat v režiji Sebastijana Horvata - predstavlja enega najvznemirljivejših dogodkov v času slovenske nacionalne zgodovine. Foto: SNG Nova Gorica
Malokdo ve, da je bil za uspeh Edvarda Rusjana zaslužen tudi njegov starejši brat Josip, celo pobudnik in konstruktor njunih letal, ki pa si nikoli ni upal leteti in je zato po Edvardovi smrti skoraj popolnoma utonil v pozabo. Foto: SMG/ foto: Matej Peternelj

Kot so napovedali organizatorji festivala, bo letošnji festival, ki bo večinoma v Prešernovem gledališču Kranj potekal od 20. marca do 2. aprila, postregel z izjemnimi predstavami; vsaj dve pa bosta zaradi neprimernega odra uprizorjeni v matičnih gledališčih. Selektor festivala in umetniški vodja Slovenskega stalnega gledališča (SSG) v Trstu Marko Sosič, ki je bil v sezonah 2003/04 in 2004/05 tudi selektor Borštnikovega srečanja, si je v sedmih mesecih ogledal 37 predstav in po lastnih besedah izbiral predvsem znotraj slovenskih dramskih predlog oziroma izrazito avtorskih režijskih branj v povezavi z estetsko inovativnostjo, na koncu pa so prevladale predvsem novitete.

Trije programi
V tekmovalnem programu si bo tako po Sosičevem izboru mogoče ogledati predstave: Pot v Jajce (SNG Drama Ljubljana in SNG Nova Gorica), Samorog (SLG Celje), Eda - zgodba bratov Rusjan (Slovensko mladinsko gledališče Ljubljana in SNG Nova Gorica), Znamke, nakar še Emilija (Gledališče Koper), Lep dan za umret (Prešernovo gledališče Kranj), Neskončni šteti dnevi (SNG Nova Gorica) in Art Export (Slovensko stalno gledališče Trst).

Spremljevalni program sestavlja šest predstav: Čefurji raus! (Dejmo stisnt teater, Gledališče Glej in Zavod No History), Krizantema na klavirju (Slovensko mladinsko gledališče Ljubljana), Passion de Pressheren (Rozinteater), Slovenske kobile (Zavod Zofka in KUD France Prešeren), Spomenik G (Maska in Mestno gledališče ljubljansko) ter Skok iz kože (Gledališče Glej, KD Integrali in Mestno gledališče ljubljansko). V mednarodni program, ki je po Veselkovih besedah ključen za vsakoletno primerjavo prek meja, pa so uvrščene predstave: Stric iz Amerike (Theater im Keller, Avstrija), Alisa, Alice (Theatre de l'Oriental-Vevey, Švica), Arija (Tristan Bates Theatre, Anglija), druga inačica Arije (Hercegnovsko pozorište, Črna gora) in Antigona zdaj (National Heritage Theatre Company, Egipt).

Spremljevalni program
Mednarodno obarvana bo letos tudi žirija, ki bo odločala o nagradi Rudija Šelige za najboljšo predstavo na Tednu slovenske drame. Poleg Amelie Kraigher in Dušana Roglja je v njej namreč tudi hrvaški gledališki kritik in teatrolog Jasen Boko. O nagradi Slavka Gruma za najboljše slovensko dramsko besedilo pa bo odločala žirija v sestavi Vasja Predan, Jera Ivanc, Tea Rogelj, Vesna Slapar in Rok Vevar.

Zadnjih nekaj let v okviru festivala v Kranju z delavnicami skrbijo tudi za podmladek piscev slovenskih dram. Letos bodo pripravili tri, ključna bo posvečena psihodrami. Vodili jo bodo gledališki režiser in pedagog na ljubljanski Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Tomi Janežič, beograjski psihiater in vodja Inštituta za psihodramo v Beogradu Vladimir Milošević ter psihodramatičarka in igralka Hedva Novich iz Izraela.