Ljubljanska operna hiša je med drugim letos na oder postavila opero Carmen Georgesa Bizeta, pri kateri je trojno vlogo režiserke, scenografke in kostumografke opravila britanska umetnica Pamela Howard. Foto: BoBo
Ljubljanska operna hiša je med drugim letos na oder postavila opero Carmen Georgesa Bizeta, pri kateri je trojno vlogo režiserke, scenografke in kostumografke opravila britanska umetnica Pamela Howard. Foto: BoBo
false
Čakanje na novo sezono si ta mesec lahko skrajšate s ponovitvami Labodjega jezera, Tristana in Izolde, Carmen in "operatorija v desetih slikah" Deseta hči (na fotografiji). Foto: NG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu
false
Umetniški vodja opere Rocc je celoten navdih za sezono 2014/15 strnil v citat iz ene izmed predstav: ''Zakaj ljudje ne znamo leteti tako kot ptice?'' Foto: RTV SLO

Frank pa napovedujejo tudi odprtje nove dvorane.

Koncept celotne prihodnje sezone je navdihnila misel Zakaj ljudje ne znamo leteti tako kot ptice? - to je citat iz zadnje operne premiere, Janačkove Katje Kabanove. V ansamblu se bodo tako spraševali, kakšen je pomen svobode umetniškega izražanja in s tem povezane kreativnosti v procesu ustvarjanja.

Sezono bodo začeli z nekoliko bolj komično oziroma satirično verzijo mita o Orfeju, ki jo je ustvaril Jacques Offenbach. Nov prevod operete, ki tokrat nosi naslov Orfej v peklu, podpisuje Primož Vitez, režijo bo prevzel Vito Taufer, glasbeno vodstvo bo v rokah Marka Gašperšiča. Premiera bo oktobra.

Zaznamovanju 400. obletnice smrti dramatika Williama Shakespeara se bo ljubljanska Opera v koprodukciji s Cankarjevim domom januarja pridružila s premiero Verdijeve mojstrovine Otello v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. Glasbeni vodja bo dirigent Jaroslav Kyzlink, režijo pa bo prevzel Manfred Scweighkofler, ki ga je ljubljansko občinstvo spoznalo že kot režiserja Offenbachove uspešnice Renske nimfe, prav tako na odru Gallusove dvorane.

Vrnitev priljubljene klasike
Obdobje glasbenega klasicizma bo zastopala Mozartova komična opera Figarova svatba, delo, ki ga je zaznamoval korak v umetniško in intelektualno svobodo v obdobju razsvetljenstva. Izvedbo v italijanskem izvirniku bo kot svoj debi na odru ljubljanske operno-baletne hiše režirala Yulia Roschina, orkestru bo dirigiral Marko Hribernik. Premiera bo marca.

V francoski družbi na bregove Volge
Maja bo premiero doživela opera Katja Kabanova Leoša Janačka. Pripoved o življenju na bregovih Volge je eno izmed Janačkovih najnežnejših del. Nova postavitev bo nastala v koprodukciji s francosko Opero iz Rennesa, režiral jo bo Frank Van Laecke, dirigiral bo maestro Jaroslav Kyzlink.

Tandem Hribar & Luštek v novem baletu
Prva baletna premiera bo po besedah umetniške vodje baleta Sanje Nešković Peršin baletni večer, ki bo združil ustvarjalnost trenutno najaktualnejše generacije koreografov. Koreografa prvega dela z naslovom Meso srca bosta Rosana Hribar in Gregor Luštek, pridružil se jima bo režiser Jaša Koceli. V drugem delu bo na sporedu koreografija z naslovom Kaktusi koreografa Alexandra Ekmana. Orkestru bo dirigirala Živa Ploj Peršuh. Premiera bo v oktobru.

Kot drugo baletno premiero, na vrsti bo aprila, je Nešković Peršinova napovedala dramski balet Doktor Živago, ki bo združil literarno mojstrovino Borisa Pasternaka in glasbo Dmitrija Šostakoviča. Balet bosta na oder postavila brata Jiri in Otto Bubeniček, orkester bo vodil Marko Gašperšič.

Spomin na Ano Frank živi
Novo dvorano bodo oktobra odprli s slovensko praizvedbo monoopere Dnevnik Ane Frank Grigorija Frida. Kot je dejal umetniški vodja opere Rocc, je letos, ko zaznamujemo 70. obletnico konca druge svetovne vojne in smrti Ane Frank ter 100-letnico rojstva Frida, primeren čas, da v Sloveniji prvič predstavijo to "pretresljivo odo prostosti". Postavitev nastaja v koprodukciji s Slovenskim komornim glasbenim gledališčem pod glasbenim vodstvom Aleksandra Spasića in v Roccovi režiji.

Nova dvorana, ki so jo poimenovali -3, bo zdajšnja režijska dvorana, ki jo bodo ob posebnih priložnostih namenili manjšim, komornim, pa tudi eksperimentalnim uprizoritvam opernih in baletnih del.