Foto:
Foto:
Uslužbenci baze Keflavik pri delu.
Erna Omarsdottir v predstavi IMB 1401 : a user's manual.
Zabava kot moralno vprašanje.

Predstava je nastala v režiji Emila Hrvatina in Erne Omarsdottir, od premiere na Islandiji bo redno na turnejah in gostovanjih - konec meseca pa bo prišla tudi v Ljubljano. Z uprizoritvijo umetniki raziskujejo odnos med umetnikom in vojakom, kot prispodobo in izhodišče pa so vzeli Marlene Dietrich, ki je zabavo vojakov razumela kot moralno vprašanje umetnika in način boja.

Predstava ob Natovem oporišču
Predstava vsebuje elemente plesa, plesnega gledališča, fizičnega gledališča, koncerta v živo in medijskega dogodka, na Islandiji pa je potekala v neposredni bližini letališča ameriškega in Natovega oporišča Keflavik.

Domoljubnost se izraža tudi prek pesmi
Protislovno in ideološko nabito usodo legendarne pevke Marlene Dietrich sta avtorja postavila v izhodišče predstave, ki je zamišljena kot kulturno-umetniški program za vojake na fronti. Umetniki so redni gostje vojaških baz, njihov obisk in nastop v njih pa se ima za nadvse domoljubno dejanje. Prva raven dramaturške in konceptualne raziskave predstave je osredotočena na odnos med umetnikom in vojakom v situaciji, ko ta čaka na ukaz za boj.

V Ljubljani si bo predstavo mogoče ogledati 27. in 28. februarja, pot pa jo bo zatem zanesla tudi v Prago, Bruselj in Helsinke.

Brez moraliziranja
Projekt se ukvarja tudi z vprašanji, kot so, kaj umetnik hoče dati vojaku in kaj bi hotel dobiti od vojaka, pred katerim nastopa. Mi vsi smo Marlene Dietrich FOR ne moralizira o vojni, ključni ekstistencialni momenti situacije, v kateri so vojaki - oddaljenost, osamljenost, tveganje življenja, so abstrahirani v dramaturške postopke.

Zabava kot način boja
V spremnem besedilu predstavitve projekta so tako pojasnili, zakaj Marlene Dietrich: "Marlene Dietrich je bila med drugim ena najbolj slavnih zabavljačic vojakov v preteklem stoletju. Radi so jo imeli tako ameriški kot tudi nemški vojaki. Zabavo vojakov je razumela kot moralno vprašanje umetnika in hkrati je bil zanjo to način boja. Medtem ko so nemški vojaki v drugi svetovni vojni melanholično prepevali Lili Marlen v izvedbi Marlene Dietrich, se je Dietrichova ultimativno zoperstavila nemškemu nacističnemu režimu in v letih 1944 in 1945 zabavala ameriške vojake v bazah v Severni Afriki in Evropi."