Ljubljanska Drama je pripravila prvo slovensko uprizoritev predstave Gibanje srbskega dramatika mlajše generacije Dimitrija Kokanova. Igro, ki tematizira različne strahove današnjega časa, je režiral Juš Zidar. Besedilo Kretanje je iz srbščine prevedla Aleksandra Rekar, premiera pa bo danes ob 20.00 v Cukrarni, z začetkom v lokalu Rafinerija Cukrarna.
Pod vprašaj postaviti uprizoritvene konvencije patriarhalnega reda
Zaradi narave besedila se jim je "upiral" klasični gledališki oder, je pred premiero pojasnil režiser Zidar. Gibanje po njegovih besedah "kliče po invenciji na nivoju uprizoritvene forme in v svojem neizprosnem preizpraševanju trenutne kulturne konvencije terja od uprizoritvene ekipe, da postavi pod vprašaj tudi ustaljene uprizoritvene konvencije, torej gledališče, ki je del te iste kulture – meščanske, zahodnoevropske hiperkorektne kulture patriarhalnega reda belega moškega. Uprizoritev mora, v skladu z radikalno iskrenostjo besedilne predloge, premostiti varen okvir neosebne odrske reprezentacije problema in ponuditi oziroma ustvariti prostor, čas in senzibilnost, da skupaj in skrajno iskreno pretresemo naše – meščansko – polje empatije in njeno širino."
Strah pred vsem, celo strahom samim, ki nas definira
Za igro Gibanje je Dimitrije Kokanov leta 2020 prejel Sterijevo nagrado za najboljše sodobno dramsko besedilo v Srbiji. Predstava s podnaslovom Tehnologija in koreografija strahu govori o življenju v strahu pred prihodnostjo, sedanjostjo in preteklostjo. Ni klasična oblika drame, ampak meditacija o tem, v kakšnem stanju je sodoben človek.
Tema je neprekinjeno stanje strahu v človekovem življenju; Kokanov preizprašuje polje svobode in avtonomije posameznika znotraj na videz liberalne demokratične družbe v času poznega kapitalizma. Strahovi se prepletajo, zamenjujejo in dopolnjujejo, najmočnejši pa so strah pred samoto, pred neznanim, pred minljivostjo, pred drugačnim, pred samospoznanjem in pred čustvi. "Ta strah pred strahom, strah pred šibkostjo, je točka anksioznosti in o tem govori to besedilo," je pred slovensko premiero zapisal Kokanov.
"Besede, veliko besed"
O svoji predstavi je povedal še: "Dramsko besedilo Gibanje je sestavljeno iz veliko besed, ki so namenjene govorjenju na odru in oblikovane v monološko formo. Moja ideja je torej, da izvajalci med uprizarjanjem tega besedila izgovarjajo besede, da bo veliko besed, to pa zato, ker verjamem, da so besede temelj sveta, takšnega sveta, kot ga poznamo, sveta, ki ga beremo in ki ga poskušamo razumeti."
V predstavi nastopajo Polona Juh, Nejc Cijan Garlatti in Benjamin Krnetić. V avtorski ekipi so še koreografinja Bojana Robinson, scenograf Branko Hojnik, kostumograf Matjaž Plošinjak, avtor videa Atej Tutta, oblikovalec zvoka Jurij Alič in oblikovalec svetlobe Lev Predan Kowarski. Uporabljena bo glasba ljubljanske trap zasedbe SBO (Smrt boga in otrok).
Direktor Muzeja in galerij mesta Ljubljane Blaž Peršin je pred premiero pozdravil možnost sprehoda občinstva predstave skozi Cukrarno in njene ambiente. Meni, da nekdanji industrijski objekt ni namenjen samo vizualni, ampak tudi performativni umetnosti oziroma vsem sodobnim umetniškim praksam.
Ponovitve predstave bodo v Cukrarni 7., 13., 14. ter 16. januarja. 7. januarja bo predstavi sledil pogovor z ustvarjalci uprizoritve v okviru Abonmaja Mala Drama Plus.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje