Festival je pripravil širok spekter tem in načinov izražanja, kot obogatitev programa pa so organizatorji pripravili tudi delavnice in slovenske plesno-gledališke filme v produkciji skupine EN-KNAP. Foto: Jernej Borovinšek
Festival je pripravil širok spekter tem in načinov izražanja, kot obogatitev programa pa so organizatorji pripravili tudi delavnice in slovenske plesno-gledališke filme v produkciji skupine EN-KNAP. Foto: Jernej Borovinšek
PRESTOPI / CROSSINGS
Organizatorji so posebej veseli, da so privabili veliko mladih ljubiteljev gledališča. Foto: Jernej Borovinšek

Na festivalu so sodelovali domači in tuji odrski ustvarjalci z različnih področij uprizoritvenih umetnosti. V okviru spremljevalnega programa so pripravili delavnice in slovenske plesno-gledališke filme v produkciji skupine EN-KNAP. Organizatorji iz Momenta pavijo, da je posebnost Prestopov, da gledališče razume celovito in ga ne predalčkajo, za glavno merilo pa so si zastavili kakovost. Festival povezuje gledališko dogajanje iz lutkovnega, plesnega in dramskega gledališča, obenem pa je žanrsko zelo pestro obarvan.
Cilji festivala so prepletanje, nagovarjanje, vpogledi ustvarjalcev in gledalcev na različna gledališka področja. Program festivala, ki si ga je bilo mogoče ogledati brezplačno, je med drugim postregel z Momentovo lutkovno predstavo za odrasle Dejanje brez besed, koprodukcijo z murskosoboško in ljubljansko Floto Making Medea, češko kabarejsko lutkovno predstavo La Cantina, plesno-gledališkim performansom Primoža Bezjaka in Vie Negative Invalid, Beckettovim Koncem igre v izvedbi Zavoda Agregat in AGRFT-ja ter presunljivim nizozemskim Tripom kolektiva White Horse. Njegovi člani so vodili tudi tridnevne delavnice.
Zadovoljni z obiskom mladih ljubiteljev gledališča
Organizatorji so v treh dneh našteli okrog petsto obiskovalcev, predvsem pa so veseli, da si jih je veliko ogledalo več predstav in da so privabili veliko mladih ljubiteljev gledališča. Prepričani so, da je festival tako v programskem kot v izvedbenem smislu pomenil velik prestop za neodvisno gledališče pri nas, saj je poleg kakovostnih in redko videnih predstav, filmov in ustvarjalcev prinesel tudi svež pristop, skozi katerega so obiskovalci in ustvarjalci izražali samo nastajanje gledališča ter se spoznali z evropskimi smernicami na tem področju.
"Vsak večer je med drugim potekalo druženje publike z ustvarjalci, kar so oboji odlično sprejeli. S tem smo omogočili dostopnost nastopajočih obiskovalcem in obratno. Tudi na tak način želimo neodvisno gledališko produkcijo približati mariborskemu občinstvu," je po sklepu festivala razmišljal njegov direktor Zoran Petrovič.