Predstavo bodo v Anton Podbevšek Teatru (APT) v Novem mestu premierno uprizorili drevi ob 20. uri.

Primož Hladnik, Katarina Stegnar in Boris Benko v prizoru iz predstave Proces(i). Foto: Barbara Čeferin/APT
Primož Hladnik, Katarina Stegnar in Boris Benko v prizoru iz predstave Proces(i). Foto: Barbara Čeferin/APT

Primož Hladnik in Boris Benko bosta s predstavo, tako rekoč koktajlom žive glasbe in monodrame, ponudila vpogled v svoje ustvarjalno ozadje in na gledališkem odru razgalila svoja razmišljanja, ki se nato manifestirajo v njuni glasbi.

Stoletje od smrti "najbolj znanega členonožca med pisatelji"
Kot je mogoče sklepati tudi na podlagi navedenih uvodnih stavkov napovedi, se s predstavo poklanjajo stoletnici smrti češkega pisatelja Franza Kafke, ki so ga v napovedi opisali kot "najbolj znanega členonožca med pisatelji". Omenjena K., ki bo sedela na zatožni klopi, pa je igralka Katarina Stegnar, ki se bo na odru pridružila Hladniku in Benku.

K. se je na zatožni klopi znašla, ker so odločili, da je kriva. "Ne sprašujte, kdaj in zakaj. Tega se nihče, vključno s K., ne spomni več. Pomembno je le to, da ji je krivda prinesla najvišjo kazen: dosmrtno sojenje. Doživljenjsko seciranje njenih dejanj. Doživljenjsko kriminalizacijo njenih načrtov. Brez možnosti pomilostitve. Tribunal, ki vodi postopek proti K., strogo sankcionira vse oblike nedolžnosti," še piše v napovedi, ki pa hkrati poudarja, da tribunal na srečo dovoljuje glasbene in plesne točke.

Proces(i) so prva predstava, ki jo je napisal in režiral duo Silence. Foto: Barbara Čeferin/APT
Proces(i) so prva predstava, ki jo je napisal in režiral duo Silence. Foto: Barbara Čeferin/APT

Dramaturgijo predstave podpisuje Stojan Pelko, koreografa sta Nastja Bremec Rynia in Michal Rynia, oblikovalec vizualij je Mitja Miklavčič, oblikovalec luči Matjaž Bajc, oblikovalka maske Tajda Novšak, kostumografija je delo Nataše Peršuh.

Dogajanje med telesi in glasovi ter dogajanje med glasovi in mislijo
Duo Silence s predstavo odstira zaveso v svoje zaodrje in tako odpira tudi (v)pogled v ozadje svoje celotne zgodbe. "In ker ima ta, kot vsaka prava zgodba, vedno opraviti (tudi) z nezavednim, bo to tudi svojevrsten sprehod skozi njun underground," je zapisal Pelko v gledališkem listu. Na ta način bosta gledalcem predstavila dvoje: kaj se dogaja med telesi in glasovi ter kaj se dogaja med glasovi in mislijo.

"Fascinantnost poigravanja dua Silence z razsežnostmi dvomov, strahov, obsesij in fantazem nezavednega je mogoča ravno zato, ker sta prej – in pri tem jima odločilno pomaga prav igra Katarine Stegnar – do potankosti razgradila razmerja prvega: razgalila sta arbitrarno fikcijsko naravo njune lastne realnosti," je še zapisal dramaturg in dodal: "V zvenu črno-belih tipk Primoža Hladnika in v roki in glasu Borisa Benka bomo poslej videli sence in vedeli skrivnosti, ki smo jih doslej le slišali in slutili ..."