V predstavi poleg Godniča in Vesne Vončina igrajo še Boris Kos, Robert Prebil, Marinka Štern, Pavle Ravnohrib, Uroš Maček, Olga Grad in Romana Šalehar. Foto:
V predstavi poleg Godniča in Vesne Vončina igrajo še Boris Kos, Robert Prebil, Marinka Štern, Pavle Ravnohrib, Uroš Maček, Olga Grad in Romana Šalehar. Foto:
V filmu Za vedno moški ženski pravi, da ji »hoče samo dobro«, in hkrati ruši vse pred sabo in za sabo, v predstavi pa ženski lik želi moškemu le pomagati, a se ne zaveda, da rešuje le skrito potrebo pomagati sami sebi. Foto: Emotionfilm

Predstava Noč ali Klic v stiski, ki je luč sveta ugledala v zgornji dvorani Mladinskega gledališča, je pravzaprav nadaljevanje tistih Kozoletovih filmskih zgodb, ki so zgoščene na eno noč in manjše število lokacij z zelo intenzivnimi, skrajnimi čustvi.

Junak Martin, v podobi Ivana Godniča, je skrit za vrati svojega stanovanja v enajstem nadstropju neke stolpnice. Znašel se je v položaju, ko se ne more odločiti ne za življenje ne za smrt. Osamljen, depresiven in izgubljen v slovenski zgodbi o uspehu se odloči za klic v stiski. Na drugi strani telefonske linije je študentka psihologije Tina (Vesna Vončina), polna življenjskega optimizma. Pred njima in pred gledalci je dolga noč.

Iz filma na oder in obratno
Dramski tekst je povezan s celovečernim filmom Za vedno, ki je doživel ljubljansko premiero tako rekoč istočasno kot gledališka predstava (prvič je bil namreč prikazan na Liffu). Obe zgodbi se zgodita v eni noči, v stanovanju, ki ga naseljujejo mestni ljudje in njihovi strahovi. Morda obe potekata celo hkrati, v isti zgradbi, v isti noči, le v različnih medijih. V obeh primerih se pojavi težava s komunikacijo, v obeh primerih jutro ne prinese nič dobrega.

Če gre v filmu Za vedno za nekakšen transfer gledališča v film (en prostor, zgoščeno dogajanje ...), pa gre v predstavi Noč za nasproten proces, za neke vrste filmsko gledališče (vzporedna dogajanja, telefonski pogovori, realistična igra in jezik ...). Pri nastajanju predstave so sodelovali še Tomaž Toporišič (dramaturgija), Katjuša Kranjc in Rok Kuhar (scenografija), Ana Matijević (kostumografija), Aldo Kumar (glasba) ter Maja Cerar (lektorica).

Finančna inekcija za Slovenko
Damjan Kozole pa pripravlja tudi nov film Slovenka, za katerega je pred dvema letoma iz evropskega sklada Media pridobil 30.000 evrov za razvoj projekta, tokrat pa je Slovenka kot prvi slovenski projekt na razpisu i2i Audiovisual pridobila 8.996 evrov podpore za povračilo stroškov bank in finančnih institucij. Glavno vlogo je odigrala Nina Ivanišin, končna različica naj bi bila izdelana do konca letošnjega leta, kar pomeni, da si bodo gledalci film lahko ogledali prihodnje leto.

L. Š.