Vsaj tekmovalni spored festivala, ki poteka od 23. marca do 3. aprila, bo po besedah selektorice Alje Predan "molovski, tesnoben in moreč". Izvrstna protiutež bo tako spremljevalni program, ki je po drugi strani "humoren, zabaven in satiričen". Kot je v obrazložitvi izbora zapisala Predanova, se število prijavljenih predstav, ki ustrezajo merilom tedna slovenske drame, ves čas giblje med 30 in 35. Tokrat si je ogledala 32 uprizoritev.
Tekmovalni spored
Ivan Cankar: Za narodov blagor, SNG Drama Maribor
Ivan Cankar – Silvan Omerzu: Hiša Marije Pomočnice, Slovensko mladinsko gledališče, Umetniško društvo Konj
Andrej Hieng: Osvajalec, SNG Drama Ljubljana
Drago Jančar: Niha ura tiha, SNG Drama Ljubljana
Dragica Potočnjak: Za naše mlade dame, Mestno gledališče ljubljansko
rokgre: Smeti na luni, Mestno gledališče Ptuj
Simona Semenič Scott: Nisi pozabila, samo ne spomniš se več, KD Integrali, Gledališče Glej Ljubljana
Spremljevalni spored
Mare Bulc: Slovenec Slovenca gori postavi, Maska, Ljubljana
Dušan Jovanović: Življenje podeželskih plejbojev po drugi svetovni vojni ali Tuje hočemo, svojega ne damo, SNG Drama Ljubljana
Andrej Rozman - Roza: Najemnina ali We are the Nation on the Best Location, Rozinteater
Matija Solce: Kabaretluknja, Lutkovno gledališče Ljubljana
Branko Završan: Solistika, Familija, Mestno gledališče ljubljansko
Družbena zavzetost uplahnila, smeha je več
"Če se je lani v tem naboru izkristalizirala bolj zaznavna sla po družbeni angažiranosti, je letos že nekoliko uplahnila. Če je bilo v preteklem letu manj uprizoritev po novo napisanih slovenskih dramah, precej več pa po skupinskih avtorskih predlogah 'za enkratno uporabo', je letos ravno narobe. Če lani tako rekoč ni bilo zaslediti satire in komedije, je je letos na pretek: še več, tvorita ves spremljevalni program," je ugotovila selektorica.
"Merilo za izbor na festival drame je najprej drama, tekstovna predloga oziroma izrazito avtorsko režijsko branje, seveda v povezavi z uprizoritveno domiselnostjo in estetsko inovativnostjo. In če ta izbor zdaj še ostreje fokusiram: ne drama na splošno, temveč sodobna, po možnosti nova ali celo najnovejša drama je bilo tisto, kar me je vodilo pri izbiranju. Tako glavni program sestavljajo štiri nove slovenske drame, dve avtorski interpretaciji klasike in ena dramatizacija," je utemeljila svoj izbor.
Je "spodobno" dovolj dobro?
Selektorica sicer priznava, da sta slovensko gledališče in dramatika v spodobni kondiciji, a obenem ugotavlja, da je ta kondicija "predvidljiva, pričakovana, nujna za preživetje, torej conditio sine qua non, nikakor pa ne vrhunska forma, s katero nameravamo osvojiti svet". Po njenem mnenju bi kazalo "ta dobro uležani meščanski fundament vsaj zavestno utrjevati, ga profesionalizirati in mojstriti, če ne že vreči vanj kake pasje bombice oziroma ga ne poskušati drzno, inovativno, provokativno, subverzivno, alternativno, eksperimentalno ali kako drugače umetniško-avtistično nadgraditi".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje