Težnja po dramatizacijah romanov je precej uplahnila, je opazila Orlova. Foto: RTV SLO
Težnja po dramatizacijah romanov je precej uplahnila, je opazila Orlova. Foto: RTV SLO
Teden slovenske drame bo v Prešernovem gledališču Kranj potekal od 17. marca do 1. aprila. Foto: Mare Mutić
Spopad s pomladjo
Vsako gledališče ima na tednu slovenske drame po samo enega predstavnika.

Za Šeligovo nagrado se bodo potegovale predstave Prihodnje, odhodnje, ki jo je na oder SNG-ja Nova Gorica postavil Jaša Jamnik, To ti je lajf Slovenskega ljudskega gledališča Celje, ki jo je režiral Vito Taufer, Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki, katere režije se je v produkciji Maske lotil Emil Hrvatin, Žabe, kot jih je v Prešernovem gledališču Kranj režiral Jaka Ivanc, Razred Mileta Koruna in SNG-ja Drama Ljubljana ter komorna opera Mnemosyne v izvedbi Gledališča Glej in režiji Iztoka Lovrića.

Z gledaliških odrov veje optimizem
Ob ogledu več kot 30 predstav in 12 bralnih uprizoritev je selektorica ugotovila, da so okoliščine za razvoj dramatike pri nas vsako leto boljše in da narašča tudi zanimanje gledalcev za gledališče. Kvaliteta sicer kvantitete še ne dohaja, a ta podatek ne kazi optimističnega pogleda na dogajanje na slovenskih odrih, trdi Orlova, ki je opazila tudi, da se je število na oder prenešenih romanov zmanjšalo, opazno pa se je povišalo število uprizoritev t. i. izvirnih dram, med katerimi prevladujejo krstne izvedbe sodobnih besedil.

Kakšna je posameznikova odgovornost v svetu?
Predstave spremljevalnega programa so letos zbrane pod naslovom Umetniki, uporniki, izzivalci, petim predstavam pa je skupna ideja, ki spodbuja "premislek o ustroju sveta in njegovi ideološki določenosti. Te uprizoritve druži drža upornega človeka, ki nasprotuje vztrajnim pritiskom dominantnih diskurzov, da bi ga ujeli v svoj primež in ga ukalupili. Njegova antidisciplina primarno ni usmerjena v rušenje obstoječega reda, temveč v uveljavljanje novih družbenih in umetnostnih praks, s katerimi poskuša preurediti polje vednosti. Medtem ko goji produktivno kritično mišljenje, kliče k premisleku o posameznikovi lastni odgovornosti pri sooblikovanju sveta in utrjevanju solidarnih vezi v družbi," je opazila Orlova.

Predstave spremljevalnega programa
V spremljevalnem programu si bo tako mogoče ogledati predstave Bruto Tomaža Groma v produkciji Zavoda Sploh, Zadnjo egoistično predstavo Mareta Bulca v produkciji Maske, Moličre Barbare Novakovič Kolenc v produkciji Muzeuma, Neskončno ljubljeni moški Dese Muck, kot jo je uprizorilo Mestno gledališče ljubljansko, in predstavo Spopad s pomladjo, ki so jo v Slovenskem stalnem gledališču Trst postavili po romanu Borisa Pahorja.