Nemci bodo izvedeli vse o neodvisni slovenski plesni sceni. Foto: Flota
Nemci bodo izvedeli vse o neodvisni slovenski plesni sceni. Foto: Flota
Koan Kenšo, Tanja Zgonc
Plesno-gledališka predstava Koan Kenšo je nov avtorski projekt koreografinje Tanje Zgonc. Foto: Miha Fras
Plesni teater Ljubljana

Glavno vlogo na dogajanju v münchenskem gledališču i-camp Neues Theater München ima Plesni Teater Ljubljana, ki bo obiskovalcem predstavil svojo celovito dejavnost in neodvisno sodobno plesno sceno v Ljubljani. "Plesni teden" se je začel s plesno gledališko predstavo Koan Kenšo Tanje Zgonc.

V štirih dneh gostovanja naših plesnih ustvarjalcev si bodo Nemci lahko ogledali še plesno predstavo Igorja Sviderskega 4 plus 1, v kateri je Sviderski, kot namiguje že naslov predstave, združil moči s štirimi vodilnimi sloveskimi koreografi. Obe predstavi, Koan Kenšo in 4 plus 1, bosta na ogled dvakrat.

Pogovori s plesnimi strokovnjaki, videoprezentacije ...
Poleg tega Plesni teater Ljubljana pripravlja srečanje z neodvisno nemško plesno sceno, videoprezentacije, ki bodo gledalcem približale dejavnost ustvarjalcev iz Ljubljane, podrobneje pa bodo predstavili celotno sodobno slovensko plesno sceno in najpomembnejše avtorje.

Buto zaznamuje Koan Kenšo
Za predstavo Koan Kenšo je koreografinja Tanja Zgonc znova izbrala nadgradnjo metode buto, svoj značilni način plesnega izražanja. Glasbo za Koan Kenšo je napisal Mitja Smrekar, za kostume je poskrbel Alan Hranitelj, na odru pa jih bodo nosili Mojca Funkl, Eva Kraš, Viktor Meglič in Tanja Zgonc. Avtorica predstave Koan Kenšo, ki smo si jo v Ljubljani lahko ogledali pretekli konec tedna, bo v Münchnu spregovorila o zen budizmu - sodeloval bo tudi nemški strokovnjak za budizem Michael von Brück - in metodi buto, s katero se je spoznala pred 17 leti, ko je postala članica v Kölnu ustanovljene International Butoh Dance Company. Zgončeva na delavnicah po metodi buto, ki jo je nadgradila po svoje, izobražuje plesalce po Evropi in celo v domovini buta, na Japonskem.

Eden za štiri, štirje za enega
Igor Sviderski se je s projektom 4 plus 1 poklonil štirim plesnim ustvarjalcem, ki so zaznamovali njegovo kariero. Koreografije, ki so nastale na glasbo Štirje letni časi Antonia Vivaldija, so zaznamovali Matjaž Farič, Tanja Zgonc, Brane Potočan in Sinja Ožbolt. Vivaldijevo glasbo je Sviderski izbral zaradi pomenljivih vzporednic med menjavanjem letnih časov in plesom, ki po njegovem mnenju simbolizirajo enega temeljnih naravnih zakonov planeta, izmenjavo rojstva in smrti.

Tanja Zgonc in Igor Sviderski, koreografa, ki s predstavama odhajata v München, sta bila za svoje dosežke na področju plesa že večkrat nagrajena.