Na velikem odru ljubljanske Drame je gostovalo zagrebško zasebno gledališče Planet art, ki se je občinstvu predstavilo z Vajami v slogu Raymonda Queneauja. Najbolj znano Queneaujevo delo so prav Vaje v slogu, v katerem je zgodbico iz črne kronike povedal na devetindevetdeset različnih načinov.
Vaje v slogu govorijo o neki povsem navadni peripetiji iz vsakdanjega življenja, ki se skozi interpretacije Pera Kvrgića in Lele Margitić ter v režiji Tomislava Radića na dvajset različnih načinov razraste v vrhunsko komedijo, so zapisali hrvaški ustvarjalci.
Filozof, matematik ... književni nadrealist
Raymond Queneau (1903-1976) je diplomiral iz filozofije in se poglobljeno ukvarjal z matematiko, lingvistiko, književnostjo in psihoanalizo. Bil je član gibanja nadrealistov. Njegov prvi roman Le Chiendent (1933) je takoj doživel velik uspeh tako pri kritikih kot pri bralcih.
Sledile so novela Odile (1937), roman v verzih Chene et chien (1937), romani Pierrot mon ami (1942), Cica v metroju (1959), Les fleurs bleues (1965) in Le vol d'Icare (1975) ter pesniške zbirke Petite cosmogonie portative (1950), Le chien a la mandoline (1958), Courir les rues (1967) in Morale elementaire (1975).
Z uspešnicami v stiku z duhom časa
Planet art je gledališče, ki uprizarja besedila s sodobno tematiko, pri čemer izbira največje svetovne gledališke uspešnice. Gre za besedila, ki se ukvarjajo s temeljnimi vprašanji in problemi, ki jih pred nas postavlja sodobna družba.
S takšnim repertoarnim izborom skuša gledališče uveljavljati pozitivne humanistične, intelektualne in duhovne vrednote časa. Zaradi tega in pa zaradi vrhunskih igralskih zasedb je postal Planet art eno najbolje obiskanih gledališč na Hrvaškem, je zapisal umetniški vodja gledališča Marko Torjanac.
C. R.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje