"Leta 2011 smo imeli v Madridu obsežne demonstracije. Šlo je za gibanje Indignados. Ljudje so se podali na ulice, spali so na trgih, da bi sporočili: Dovolj! Želeli smo prenovljenje, prerojenje, želeli smo ustaviti sistem, ki je bil pokvarjen. To so bili dnevi, polni upanja na spremembe.Ravelov Boléro se je pojavil okrog tistega trenutka, sredi vaje. Bil je kot nagon, kot vlak, ki goni naprej, poln energije. Dal mi je nekakšno obljubo: če vstopiš, te popeljem nekam na novo. Vstopil sem," je o nastanku Gran Bolera povedal Jesús Rubio Gamo. Foto: Zavod En-knap/Jelena Janković

Farič kot poudarek letošnjega festivala navaja nocojšnjo plesno predstavo Gran Bolero španskega koreografa Jesusa Rubia Game in dveh profesionalnih plesnih formacij, En - Knap in Zagreb Dance Ensemble.

Svet se ne začne in konča z Zahodno Evropo
Po Faričevih besedah bodo obiskovalci na Fronti, ki bo potekala od danes do sobote, drugi poudarek letošnjega festivala videli zadnji večer. Gre za tri korejska dela, ki so bila izbrana na mednarodnem koreografskem festivalu v Seulu. "Gre za predstavljanje sodobnega plesa, ki ni tako usmerjen v zahodno kulturo. Velikokrat smo imeli na festivalu Front@ že poudarke, ki niso evropocentristični. To želimo zadržati in s tem pokazati, da je sodobni ples svetovni fenomen in ne del zahodne kulture," je še povedal Farič.

Kot izjemno predstavo, vredno ogleda, je omenil še drugi dan festivala, ko se bo s predstavo Ageless Generation predstavil koreograf Anton Lachky, ki deluje v Belgiji in je svoje moči združil s srednjeevropskim plesnim gledališčem iz Budimpešte.

Že tretje leto, je dodal, so objavili mednarodni poziv plesnim ustvarjalcem, na katerega se je prijavilo 59 avtorjev z vsega sveta. Izmed teh so jih izbrali sedem in jih bodo letos predstavili v okviru sekcije Open City.

"Gre za dogodek, v katerem si različna plesna dela sledijo v omnibusu drugo za drugim v okolju mestnega parka in okolici gradu in tako tvorijo novo celoto, kar omogoča tudi drugačen pogled na mesto," je povedal Farič.

Utrinek iz predstave Ageless Generation. Foto: Central Europe Dance Theatre
Utrinek iz predstave Ageless Generation. Foto: Central Europe Dance Theatre

Kako se prebiti na mednarodno sceno?
Dodal je, da tudi na letošnjem festivalu niso pozabili na teoretski del. Letos bodo ponudili delavnico tistim udeležencem festivala in ustvarjalcem, ki želijo spoznati načine, kako svoje plesno delo uvrstiti v mednarodni prostor.

"Na plesni delavnici bo Iva Horvat, ki deluje v Barceloni v okviru organizacije Art Republic, govorila na temo o mednarodnih gostovanjih," je še povedal Farič.

Slovenska kulturna scena se ne začne in konča z Ljubljano
Pred leti je brez premislekov Fronto organiziral prav v Murski Soboti, ne v Ljubljani. Kot razlog je navedel, da je to storil, ker tukaj ljudje nimajo toliko dostopa do tovrstne plesne produkcije. "Med občinstvom velja, da je za gledanje sodobnega plesa treba imeti neko predizobrazbo. A to ne drži," je še menil Farič in dodal, da sodobni ples deluje na nebesedni ravni: "Razumevanje gibanja je neka prvinska veščina, ki jo obvladamo vsi."

19. Festival Front@ organizira Flota iz Murske Sobote v sodelovanju z zavodom Flota iz Ljubljane in v sodelovanju z Zavodom za kulturo, turizem in šport Murska Sobota, Mladinskim informativnim in kulturnim klubom Murska Sobota, Zavodom Bunker iz Ljubljane in v sodelovanju z mednarodno mrežo Beyond Front@.