Vihar je Shakespearjeva poslednja, poslovilna igra, po kateri se je umaknil v rodni Stratford ob reki Avon, tako da velja za njegov gledališki testament, v katerem se ukvarja s svobodo človeka, z višjimi močmi, magijo, s človeško ujetostjo. Foto: SNG Maribor
Vihar je Shakespearjeva poslednja, poslovilna igra, po kateri se je umaknil v rodni Stratford ob reki Avon, tako da velja za njegov gledališki testament, v katerem se ukvarja s svobodo človeka, z višjimi močmi, magijo, s človeško ujetostjo. Foto: SNG Maribor
Z izmišljijo čarobnega otoka, utopičnega sveta, v katerem se prepletata preteklost in prihodnost, staro in novo, idealizacija in realnost, Vihar vedno znova odzvanja tudi sodobne politične, kulturne in družbene spremembe. Foto: SNG Maribor
Pravljična komedija se začenja v močnem viharju, ko se raztrešči ladja neapeljskega kralja Alonsa in njegovih spremljevalcev. Foto: SNG Maribor
Premiera Viharja Williama Shakespeara

Drama Slovenskega narodnega gledališča Maribor je novo sezono odprla s premiero Shakespearjeve pravljične komedije Vihar v režiji Vita Tauferja in priredbi Andreja Rozmana - Roze. Predstava je nastala v koprodukciji s SMG Ljubljana, Cankarjevim domom ter SSG iz Trsta.

Priznanim igralskim imenom, kot so Peter Boštjančič, Kristijan Ostanek, Robert Prebil, Matej Recer, Matevž Biber, Sandi Pavlin, Nejc Ropret, Davor Herga, Boris Kos, Ivan Peternelj, Dario Varga, Ivan Godnič, Sebastijan Starič, Maša Tiselj, Uroš Maček, Lara Komar in Dušan Teropšič, so se na odru pridružili tudi baletniki Opere in baleta SNG Maribor.

Utopični svet na čarobnem otoku
Sicer pa je Vihar brez dvoma tista Shakespearjeva igra, ki je najbolj zaznamovala sodobno gledališče zadnjega stoletja, in je igra, ki je bila in je še danes tako rekoč diskretni predmet poželenja slehernega velikega imena gledališke režije. Vihar je s svojo izmišljijo čarobnega otoka, kjer Prospero, Kaliban, Miranda in Ariel skupaj oblikujejo utopični svet, v katerem se prepletajo preteklost in prihodnost, stari svet in novi svet, idealizacija in realnost, pisan za sodobni čas, v katerem učinkuje osupljivo sveže.

Shakespeare, kot ga vidita Taufer in Rozman
Razlog za aktualnost te nenavadne Shakespearjeve igre - uganke je gotovo treba iskati v tem, da Vihar vedno znova najde načine, da odzvanja sodobne politične, družbene in kulturne spremembe ter da jih odzvanja z vso močjo.

Vito Taufer, doma in v tujini večkrat nagrajeni režiser, se je po uspešnici Sen kresne noči tokrat ponovno lotil genialnega angleškega dramatika v domiselni priredbi Andreja Rozmana - Roze. Taufer v Viharju nadaljuje tam, kjer je končal, in sicer pri spletu veselja in bolečine, v povezavi hiperrealnega in hipermagijskega. Avtor scenografske in kostumografske zasnove je likovni umetnik Janez Janša, ki bo vizualno podobo Viharja vzpostavil na ideji metaspektakla.

Za dramaturgijo predstave sta poskrbela direktorica Slovenskega mladinskega gledališča (SMG) Uršula Cetinski in dramaturg SMG Tomaž Toporišič, glasbo je napisal Andrej Goričar, koreograf je Branko Potočan, lektorica Mateja Dermelj, oblikovalec svetlobe je Stefan Pfeistlinger, oblikovanje videa je delo podjetja Restart, oblikovalec zvoka pa je Marko Gutman.

Ker gre za koprodukcijo, bo predstava po premieri v Mariboru 29. septembra premierno uprizorjena še v Ljubljani v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma, 13. februarja 2009 pa v Stalnem slovenskem gledališču (SSG) v Trstu.

Premiera Viharja Williama Shakespeara