Lani je Razred Zupančiču prinesel Grumovo nagrado, letos pa se predstava poteguje za Šeligovo nagrado. Foto: Tone Stojko
Lani je Razred Zupančiču prinesel Grumovo nagrado, letos pa se predstava poteguje za Šeligovo nagrado. Foto: Tone Stojko
Barbara Orel
Selektorica festivala je opazila, da so se gledališča z dramatizacij romanov usmerila k aktualnim temam in vprašanjem. Foto: RTV SLO
Domače gledališče je v tekmovalnem programu zastopano s Strniševimi Žabami. Foto: Mare Mutić
Neskončno ljubljeni moški
Drame Neskončno ljubljeni moški v Kranju ne bo, ker Mestno gledališče ljubljansko ne želi v spremljevalni program.

Za nagrado za najboljše novo izvirno dramsko delo se bodo na festivalu, ki se je začel v Prešernovem gledališču v Kranju, potegovali še Zoran Hočevar s Pejd mal vn, Matjaž Kalan z delom Lep dan za umret, Žanina Mirčevska z Žrelom in Dragica Potočnjak z delom Za naše male dame.

Kandidati za Šeligovo nagrado

Spored tekmovanja
Selektorica festivala Barbara Orel je izbirala med 40 domačimi dramami, ki so bile lani uprizorjene na slovenskih odrih, in v tekmovalni program uvrstila šest predstav. Za Šeligovo nagrado se bodo potegovale drame Mnemosyne (gledališče Glej, režiser Iztok Lavrič), Prihodnje, odhodnje Srečka Fišerja (SNG Nova Gorica, režiser Jaša Jamnik), Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki (Maska Produkcija, režiser Emil Hrvatin), Žabe Gregorja Strniše (Prešernovo gledališče, režiser Jaka Ivanc), To ti je lajf Tine Kosi (SLG Celje, režiser Vito Taufer) in Razred lanskega dobitnika Grumove nagrade Matjaža Zupančiča (SNG Drama Ljubljana, režiser Mile Korun).

Presojevalci kakovosti
Grumovega nagrajenca in dobitnika bienalnega Gruen-Filipičevega priznanja za dosežke v dramaturgiji bodo izbrali Blaž Lukan, Maja Haderlap, Krištof Jacek Kozak, Amelia Kraigher in Marinka Poštrak, medtem ko bodo Alenka Bole Vrabec, Jaša Drnovšek in Tadeja Krečič določili najboljšo predstavo tekmovalnega programa.

Občinstvo lahko nagradi tudi spremljevalni program
Zmagovalce bodo v Kranju razglasili 1. aprila, ko bo znano tudi, koga je nagradilo občinstvo. To lahko izbira med predstavami tekmovalnega in spremljevalnega programa, v katerem so drame Bruto (Tomaž Grom), Spopad s pomladjo Borisa Pahorja (SSG Trst, režija Marko Sosič), Zadnja egoistična predstava (Mare Bulc) in Grmače Daneta Zajca (mednarodna koprodukcija ustanov Teatar &TD, ADU, EUROKAZ, EX PONTO, Globalni teater).

Posluh za aktualno kulturno in politično dogajanje
Med romanjem po slovenskih gledališčih je Orlova opazila, da je skupna značilnost novouprizorjenih predstav domačih avtorjev posluh za aktualno kulturno in politično dogajanje. To je precejšnja srememba v primerjavi z letom 2005, ko je bilo na slovenskih odrih mogoče zelo pogosto gledati dramatizacije romanov; prav dramatizacija sumerskega Epa o Gilgamešu je lani tudi odnesla Šeligovo nagrado za najboljšo predstavo leta.

"Tolažilne nagrade" pa nočejo!
Letos pa so pri pripravljanju programa za Teden slovenske drame opazili še eno "muho" slovenskih gledališč - ta nočejo biti uvrščena v spremlejvalni program. Letos je selektorica vanj uvrstila pet predstav, a bodo uprizorjene le tri. Mestno gledališče ljubljansko je sodelovanje s predstavo Dese Muck Neskončno ljubljeni moški zavrnilo, predstave Moliere, ki jo je pripravila Produkcija Muzeum, pa na sporedu ne bo zarad tehničnih razlogov.

Veselko: Z užaljenostjo škodijo sami sebi
Gledališča festivala niso bojkotirala prvič, pojasnjuje direktor Prešernovega gledališča Borut Veselko, ki meni, da z užaljenostjo delajo gledališčniki škodo sami sebi, saj spremljevalni program ni manjvreden. Kljub temu v Kranju razmišljajo, da bo ga ukinili, predstave iz te sekcije pa prenesli v tekmovalni program, v katerem bi prilagodili tematske sklope, saj je zaenkrat spremljevalni program na festivalu tematsko obarvan. Letos so v njem Umetniki, uporniki, izzivalci, ki jim je selektorica dala priložnost za izpostavljanje aktualnih tem in problemov v družbi.