Foto:
Foto:
Plesalčevemu gibanju je včasih težko slediti ...

Kako je mogoče združiti te umetnostne zvrsti, je v performansu Kosti med stranmi že v torek pokazal japonski ustvarjalec Saburo Tešigvara, ponovil pa ga je še v sredo. Projekt poteka v instalaciji Ples zraka, ki jo je postavil Tešigvara sam, sestavljajo pa jo odprte in zaprte knjige, vrste čevljev, okrogla miza s steklenimi okruški in naslanjači. Prvič je performans Japonec izvedel že pred 13 leti, od takrat pa hoče v vsaki ponovitvi iz zraka izkopati nekaj, kar bi mu omogočilo najti stvari, ki jih še ni izkusil.

Čevlji kot medij
Čevlji na odru vzpostavljajo povezavo med plesalci in tlemi. Tešigvara ima noge trdno na tleh, preostali del njegovega trupa pa težišče spreminja tako hitro, da se včasih zdi, da sta na odru dva plesalca. Njegovo telo je obenem lahko in težko, sili težnosti, ki ga vleče k tlom, se upira z močjo zavesti.

Ples je skulptura
Kot je zapisal eden od kritikov, plesa japonskega umetnika ne moremo strogo uvrstiti med klasične ali moderne plesne zvrsti. Za Tešigvaro je ples prostorska in časovna skulptura, oblika, s katero merimo minljive trenutke. Zrak je zanj prostor, v katerem doživlja posebne človeške izkušnje.

"Obstajamo zaradi zraka"
"Obstajamo zaradi zraka, ki nenehno kroži skozi naše telo," je njegov pomen poudaril plesalec, ki je svojo umetniško pot začel kot študent likovne umetnosti in klasičnega baleta, že leta 1985 pa je s Keiem Mijato ustanovil skupino Karas in začel ustvarjati koreografije. Tešigvara je za svoje delo prejel že številne nagrade, pomembno priznanje zanj pa pomeni tudi sodelovanje s frankfurtskim baletom, Bavarskim narodnim baletom in Nizozemskim plesnim gledališčem.

Levji delež k predstavi prispeval plesalec sam
Pri nastajanju predstave sta Tešigvari svetovala Kei Mijata in Rihoko Sato, k oblikovanju celostne podobe pa so prispevali tudi Neil Griffiths (zvok), tehnični koordinator luči Segio Pessanha in inšpicient Jörn Fenske. Za koreografijo, inštalacijo, oblikovanje luči in kostumov je odgovoren Tešigvari sam, pri glasbi pa mu je pomagal Kei Mijata.