Italijanski filmski režiser je svoje fiktivno mesto iz izvirne pripovedke našel prav v Isfahanu, iranskem mestu, znanem po osupljivih spomenikih. Nekdanja prestolnica Perzije se ponaša z ogromnim trgom Nakš-e Džahan, mošejami z modrimi kupolami in srednjeveškimi mostovi.
Italijanski filmski režiser je leta 1973 v Iranu preživel sto dni na snemanju svoje neobičajne različice Tisoč in ene noči, zbirke arabskih pripovedk z Bližnjega vzhoda.
Filmski projekt je dokumentiral fotograf Roberto Villa in njegove fotografije so hrbtenica razstave z naslovom Resnica ni v enih, ampak številnih sanjah (Truth Lies Not in One Dream but in Many). Razstavo so postavili v sodelovanju z italijanskim veleposlaništvom v Iranu.
Poleg fotografij vključuje razstava pogovore z režiserjem, kostume in odlomke filma, ki je leta 1974 na mednarodnem filmskem festivalu v Cannesu prejel posebno nagrado žirije.
"Pasolini je imel poseben odnos z Iranom, globok in neprekinjen na različnih področjih, v svoji poeziji, filmih, v svojih spisih. To, kar je izgubil v Italiji, je ponovno našel v Iranu," je dejal kustos razstave Reza Haeri. Dodal je, da je bil Pasolini proti "kapitalističnemu razvoju, ki je vse uničil".
Po navedbah organizatorjev so teheransko razstavo v nekdanji pivovarni Argo, preurejeni v muzej in kulturni center, obiskovalci dobro sprejeli. Na dan odprtja razstave sredi junija si jo je ogledalo približno tisoč ljudi, podobno število obiskovalcev imajo ob koncih tedna.
Iran se ponaša z velikim številom umetniških galerij in centrov. Teheranski muzej sodobne umetnosti TMoCA je lani gostil razstavo 18 del Andyja Warhola, vključno z njegovimi slavnimi deli, kot sta Marilyn Monroe in pločevinke juhe Campbell.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje