Selektorica Barbara Orel je program letošnjega Borštnikovega srečanja pripravila v skladu z znanim merilom festivala, to je merilo kakovosti uprizoritev. Želela je prisluhniti nagovorom samih predstav, ob tem pa poskušala biti odprta do raznovrstnih uprizoritvenih pristopov, avtorskih pogledov in vrednostnih stališč. Kot pravi, je ostala naklonjena stvaritvam, ki se ponašajo s sugestivno izpovedno močjo, svežino v interpretativnih poudarkih in načinih predstavljanja. Foto:
Selektorica Barbara Orel je program letošnjega Borštnikovega srečanja pripravila v skladu z znanim merilom festivala, to je merilo kakovosti uprizoritev. Želela je prisluhniti nagovorom samih predstav, ob tem pa poskušala biti odprta do raznovrstnih uprizoritvenih pristopov, avtorskih pogledov in vrednostnih stališč. Kot pravi, je ostala naklonjena stvaritvam, ki se ponašajo s sugestivno izpovedno močjo, svežino v interpretativnih poudarkih in načinih predstavljanja. Foto:
Tone Partljič
Tone Partljič je prepričan, da bo kljub recesiji tudi 44. Borštnikovo srečanje ponudilo kakovosten program, ki bo zelo živahen, vznemirljiv in tudi gledljiv. Foto: MMC RTV SLO
Aleksander Valič
Lani je Borštnikov prstan dobil Aleksander Valič. Foto: MMC RTV SLO / A. J.

Te se bodo med 16. in 25. oktobrom predstavljale v okviru tekmovalnega programa 44. Borštnikovega srečanja v Mariboru. Poleg enajstih tekmovalnih predstav je Orlova v spremljevalnega vključila še pet predstav.

Ljubljanska Drama se bo predstavila z dvema predstavama - Orestejo v režiji Jerneja Lorencija in Barčico za punčke v režiji Aleksandra Popovskega. Dve železi ima v ognju tudi Drama SNG Maribor, in sicer Peer Gynt v režiji Janusza Kice in igro Veter v vejah borov v režiji Jerneja Lorencija.
Anton Podbevšek Teater in Teatri di Vita (Bologna) sta se v tekmovalni program uvrstila s predstavo Portret neke gospe v režiji Matjaža Bergerja, SNG Nova Gorica z Neskončnimi štetimi dnevi v režiji Matjaža Latin, MGL z igro Grdoba v režiji Borisa Koba in Slovensko mladinsko gledališče z glasbeno-gledališkim projektom Janje Majzelj Krizantema na klavirju. Mini teater, Cankarjev dom, Novo gledališče Zagreb in Zagrebško gledališče mladih Macbeth predstavljajo Macbeth po Shakespearu v režiji Ivice Buljana.

Slovensko ljudsko gledališče Celje bo skušalo žirijo prepričati z igro Triko v režiji Luke Martina Škofa, Slovensko stalno gledališče Trst v koprodukciji s festivaloma Mittelfest Čedad in Teatri a teatro Trst ter Primorskim poletnim festivalom Koper pa bo nastopilo z igro Hči zraka v režiji Janusza Kice.

Za spremljavo pet predstav
Spremljevalni program pa je namenjen predstavam Zavoda Sploh v koprodukciji z Yanvit (Italija) - Ništrc po zamisli Tomaža Groma in Špele Trošt, E.P.I. Centra - Utopija 1 v režiji Sebastijana Horvata, Akademije za gledališče, radio, film in televizijo - Projekt Hamlet v režiji Nine Eve Lampič, Vie negative - Out v režiji Bojana Jablanovca in predstavi Maske Ljubljana v koprodukciji s Tanz im August (Berlin), Staro mestno elektrarno in Tanzquartier (Dunaj) - Življenje (v nastajanju) po konceptu Janeza Janše.

Spremljevalni program bo nosil naslov Skušnjave pogleda, perspektive sodelovanja. V središče zanimanja bo postavil vlogo občinstva, prinaša pa razmislek o gledanju kot ustvarjalnem dejanju.

Visoka profesionalna raven slovenskega gledališča
Barbara Orel
si je med prvim dnem lanskega junija in 31. majem letos ogledala več kot 90 uprizoritev, kar je deset več kot lani. "Čeprav se sezona ni začela nič kaj obetavno, do svoje polovice je izkazovala zgolj solidno podobo, pa se je ta v drugi polovici iz meseca v mesec opazno boljšala. Tako lahko skupaj s poročilom o količinskem izobilju podam tudi ugotovitev o kakovostni, predvsem pa visoki profesionalni ravni slovenskega gledališča."

Žanrska in zvrstna barvitost
Kot še opaža, tudi letošnjo sezono zaznamuje široka paleta raznovrstnih uprizoritvenih praks in estetik, žanrsko in zvrstno barvitostjo. "V primerjavi z lansko je bila opazno manj politično angažirana, zato pa je potekala v znamenju zavzete obravnave aktualnih družbenih vprašanj v povezavi z intimnimi življenjskimi zgodbami, kot jih narekujejo kontroverznosti našega časa. Še posebej razveseljiva je njihova kompleksna in poglobljena obravnava v uprizoritvah, ki so izšle iz slovenske dramatike."

Kriza se bo poznala, a program nič manj kakovosten
Prvi mož Borštnikovega srečanja Tone Parrtljič je opozoril, da se bo recesija poznala tudi v festivalskem proračunu. A kljub temu je predsednik sveta srečanja prepričan, da bo tudi 44. Borštnikovo srečanje ponudilo kakovosten program, ki bo "zelo živahen, vznemirljiv in tudi gledljiv". Stiska z denarjem pa se bo verjetno poznala predvsem v številčno okrnjenih spremljevalnih prireditvah.

Svet Borštnikovega srečanja je odločal tudi o selektorju za sezoni 2009/10 in 2010/11. Vlogo je zaupal gledališkemu kritiku Gregorju Butali iz časopisne hiše Dnevnik. Partljič je napovedal, da bo funkcijo direktorice festivala s 1. septembrom prevzela Alja Predan iz Cankarjevega doma.
M. K.