Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

György Kurtág: Konec igre (Fin de partie) z Dunaja

09.11.2024

Epizodna opera, ki sledi dramaturgiji istoimenske Beckettove drame – prvič na naših valovih.

Fin de partie Samuela Becketta velja za klasiko absurdnega gledališča z vsemi konceptualnimi nesporazumi, ki jih ta kategorizacija prinaša. Vendar se zdi primernejši pogosto sinonimni izraz gledališče absurda, ki ga je skoval Martin Esslin. Izraža namreč to, kar izraža tudi Beckett: absurdnost sveta, ki se mu gledališče približuje s sredstvi, ki se mu zdijo primerna. Beckett v drami prikaže štiri nesmiselne figure – Hamma (poje Philippe Sly), Clova (Georg Nigl), Nell (Hilary Summers) in Nagga (Charles Workman) – in zavrača iskanje pomena v besedilu.

"Razumeti ga ne more pomeniti nič drugega kot razumeti njegovo nerazumljivost".

Theodor W. Adorno
Beckettovo mojstrovino odlikuje prav to, da je polna simbolov in referenc. Toda številni simboli nočejo razkriti, kaj simbolizirajo, in številne reference ne vodijo nikamor. Dejstvo, da se je celo Adorno, največji zagovornik nesignifikacije, ujel v past pomena, je morda največji poklon za Beckettovo delo.

György Kurtág je Beckettovo besedilo preučeval dve leti, preden je začel skladati. Nastala je mojstrovina, v kateri Beckettovo »absurdnost« slišimo prek zvokov, šumov, konstelacij za tisto, kar ni izrečeno, ni mišljeno. Kurtág je na videz ustvaril kompaktno delo v trinajstih prizorih, postavljenih v nezamenljiv, zelo teatralen tonski jezik.


Sobotni operni večer

29 epizod


Neposredni prenosi ali posnetki iz evropskih opernih hiš in Metropolitanske opere - v eni najbolj priljubljenih radijskih oddaj.

György Kurtág: Konec igre (Fin de partie) z Dunaja

09.11.2024

Epizodna opera, ki sledi dramaturgiji istoimenske Beckettove drame – prvič na naših valovih.

Fin de partie Samuela Becketta velja za klasiko absurdnega gledališča z vsemi konceptualnimi nesporazumi, ki jih ta kategorizacija prinaša. Vendar se zdi primernejši pogosto sinonimni izraz gledališče absurda, ki ga je skoval Martin Esslin. Izraža namreč to, kar izraža tudi Beckett: absurdnost sveta, ki se mu gledališče približuje s sredstvi, ki se mu zdijo primerna. Beckett v drami prikaže štiri nesmiselne figure – Hamma (poje Philippe Sly), Clova (Georg Nigl), Nell (Hilary Summers) in Nagga (Charles Workman) – in zavrača iskanje pomena v besedilu.

"Razumeti ga ne more pomeniti nič drugega kot razumeti njegovo nerazumljivost".

Theodor W. Adorno
Beckettovo mojstrovino odlikuje prav to, da je polna simbolov in referenc. Toda številni simboli nočejo razkriti, kaj simbolizirajo, in številne reference ne vodijo nikamor. Dejstvo, da se je celo Adorno, največji zagovornik nesignifikacije, ujel v past pomena, je morda največji poklon za Beckettovo delo.

György Kurtág je Beckettovo besedilo preučeval dve leti, preden je začel skladati. Nastala je mojstrovina, v kateri Beckettovo »absurdnost« slišimo prek zvokov, šumov, konstelacij za tisto, kar ni izrečeno, ni mišljeno. Kurtág je na videz ustvaril kompaktno delo v trinajstih prizorih, postavljenih v nezamenljiv, zelo teatralen tonski jezik.


02.11.2024

Gaspare Spontini: Vestalka iz Pariza

Opera o mladi vestalki Juliji, ki se izneveri svojemu svečeniškemu poslanstvu – prvič na naših valovih.


26.10.2024

Jacques Offenbach: Hoffmannove pripovedke iz Salzburga

Libreto temelji na treh pripovedkah nemškega pesnika in skladatelja E. T. A. Hoffmanna.


19.10.2024

Sergej Prokofjev: Srečelovec iz Salzburga

Libreto, ki temelji na resničnih dogodkih, je nastal po istoimenskem romanu Dostojevskega.


25.07.2024

Richard Wagner: Tristan in Izolda, neposredni prenos iz Bayreutha

Predstava ob odprtju letošnjih Slavnostnih iger v Bayreuthu.


25.05.2024

Giacomo Puccini: Tosca v neposrednem prenosu iz Maribora

Grozljiva in krvava tragedija polna strastnih izlivov - tudi v videoprenosu.


02.03.2024

Giacomo Puccini: Lastovka v neposrednem prenosu iz Maribora

Opera o silni ljubezni in strasti, v kateri "lastovka" ne najde ljubezenskega gnezda.


09.12.2023

Radovan Gobec: Planinska roža v neposrednem prenosu iz Maribora

Radijski in videoprenos operete o slavni igralki Katji Silvani s Srečnega vrha.


07.10.2023

Wolfgang Amadeus Mozart: Čarobna piščal v neposrednem prenosu iz Maribora

Radijski in videoprenos pravljične opere, ki poveličuje vero in ljubezen.


20.05.2023

Giacomo Puccini: Manon Lescaut v neposrednem prenosu iz Maribora

Radijski in videoprenos lirične drame, prepojene z ljubezensko slo.


11.03.2023

Giuseppe Verdi: Don Carlos v neposrednem prenosu iz Maribora

Radijski in videoprenos opere o treh generacijah španskih vladarjev: kralja Karla V., njegovega sina Filipa II. in Filipovega sina Don Carlosa.


08.10.2022

Amilcare Ponchielli: Gioconda v neposrednem prenosu iz Maribora

Amilcare Ponchielli, sicer Verdijev sodobnik, je napisal dvanajst oper, vendar nobena izmed njih ni dosegla takega uspeha kot Gioconda.


21.05.2022

Giuseppe Verdi: Rigoletto v neposrednem prenosu iz Maribora

Opera o dvornem norcu in zaščitniškem očetu Rigolettu, ki vodi v tragičen konec: njegova hčerka Gilda se žrtvuje za svojega ljubega, razuzdanega vojvodo.


26.03.2022

Georges Bizet: Carmen v neposrednem prenosu iz Maribora

Opera o ljubki in ognjeviti Carmen, ki zapelje preprostega vojaka in ga zavrže zaradi privlačnejšega ljubimca.


02.01.2022

Giuseppe Verdi: Traviata v neposrednem prenosu iz Maribora

Radijski in video prenos ene najbolj priljubljenih oper.


04.12.2021

Giuseppe Verdi: Aida, opera o mladi etiopski sužnji v neposrednem prenosu iz Maribora

Aida je redek primer tako imenovane reprezentančne opere, ki kljub velikim scenskim efektom ne izključuje nežnosti in intimnosti.


12.06.2021

Giacomo Puccini: Madame Butterfly v neposrednem prenosu iz Maribora

Med slovenskim občinstvom je ta opera zelo priljubljena, o čemer priča tudi pogostost njenih uprizoritev.


13.03.2021

Gaetano Donizetti: Hči polka v neposrednem prenosu iz Maribora

Opero so do zdaj v Sloveniji uprizorili le enkrat, in sicer v Ljubljani davnega leta 1878.


28.12.2019

Johann Strauss mlajši: Netopir, odložen prenos iz Maribora

O opereti Netopir lahko rečemo, da se je popolnoma poistovetila z Dunajem. Ne samo da se dogaja na Dunaju, na katerem se je skladatelj rodil in odraščal, tudi glasbeno odseva dušo tega mesta.


Stran 1 od 2
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov