Gradnja predora Markovec naj bi bila po načrtih končana prihodnjo jesen. Za zdaj gradnja poteka po načrtih. Foto: MMC RTV SLO
Gradnja predora Markovec naj bi bila po načrtih končana prihodnjo jesen. Za zdaj gradnja poteka po načrtih. Foto: MMC RTV SLO
Predor Markovec
Predor bo dolg 2,2 kilometra, gre pa za eno največjih in najdražjih investicij v Slovenski Istri. Pri iskanju izvajalca so se sicer pojavljali številni zapleti - od začetka iskanja gradbenega podjetja do začetka gradnje so tako minila štiri leta. Foto: MMC RTV SLO

Stroje je okoli 140 delavcev po številnih zapletih končno zagnalo aprila in od takrat sočasno vrtajo na obeh straneh, tako na izolski kot na koprski. Matej Rodela je za Radio Slovenija poročal, da na izolski strani napredujejo hitreje, ker lahko uporabljajo večje količine razstreliva.

Do zdaj gradbinci niso naleteli na kakršne koli težave, saj geološka sestava tal ne ovira izkopov. Prvi preboj naj bi tako dosegli konec prihodnjega leta.

Na koprski strani z miniranjem hribino le zrahljajo
Izkopi pod Markovcem zaradi neposredne bližine naselja potekajo drugače. Ervin Šiljič, vodje podzemnih izkopov pri Cestnem podjetju Maribor, pojasnjuje: "Na koprski strani uporabljamo tehnologijo rahljanja z miniranjem, da v bistvu samo napokamo hribino, in potem gremo z izkopnimi bagri, s kladivom ali pa z rezalnimi stroji."

Da bi prebivalce čim manj motil prah, ki se dviguje, ves čas škropijo ceste, prah pa ustavljajo tudi s posebno napravo, ki v predoru proizvaja vodno meglo. Hrupno miniranje opravljajo podnevi, ponoči pa vrtajo z manj glasnimi predorskimi bagri.

Sodelovanje s krajani zgledno
Izvajalci tudi zgledno sodelujejo s krajani, saj jih sproti obveščajo o poteku izkopov in meritvah tresljajev. Enkrat na mesec pa jim omogočijo tudi ogled gradbišča. Projekt budno spremlja predsednik krajevne skupnosti Patrik Peroša, ki pravi: "Tistih nekaj hiš, ki se nahajajo na trenutnem območju izkopa, čuti neke manjše tresljaje, a to ni tako moteče, da bi bilo potrebno z naše strani ukrepati oz. zahtevati drugačno metodo izkopa."

"Počitek" le za božič
Že ob začeku gradnje predora so v Cestnem podjetju Maribor napovedali, da bodo delali naprestano - tako podnevi kot ponoči -, začasno bodo stroje ugasnili le med božično-novoletnimi prazniki. Izkopni material odvažajo na deponijo Železni most pri Kozini in na novoodprto deponijo Šared pri Izoli. Izkopani material nameravajo uporabiti za gradnjo ceste proti izolskemu zaledju.

Zaradi odvažanja materiala je na cesti tudi več tovornjakov. V skladu z dogovorom s krajani tovornjaki vozijo, ko je na cesti manj prometa, tudi ponoči.