"Med covidom je avtomobilski trg čez noč izginil, ko se je pobral, pa smo se soočili s prekinjenimi avtomobilskimi verigami in izpadi proizvodnje kljub velikemu povpraševanju. V krizi je slovenska avtomobilska industrija stopila skupaj in ugotovila, da to lahko prenesemo v dolgoročni razvoj", pravi Iztok Seljak, direktor Hidrie in koordinator projekta GREMO (Green Mobility), ki združuje 11 jedrnih slovenskih avtomobilskih družb in več kot 400 manjših podjetij. Prejšnji teden jim je vlada nemenila 200 milijonov evrov. Cilj je postati središče tehnološkega razvoja v Evropi za prihodnost. Po Seljakovi oceni jim to že uspeva: "Medtem ko je konkurenca padala, smo proizvodnjo dvignili za 40 odstotkov, kar veliko pove o naši inovativnosti in fleksibilnosti".

Foto: Radio Slovenija
Foto: Radio Slovenija

Slovenska avtomobilska industrija bo leta 2030 pripravljena na zeleni prehod

Kot pravi Seljak, je slovenska avtomobilska industrija že danes pomemben inovativno-razvojni dobavitelj in predrazvojni dobavitelj, kar pomeni, da ustvarja rešitve za avtomobile, ki bodo šele zasnovani in bodo na naših cestah po letu 2030. "Takrat bomo na prehod pripravljeni, velik izziv pa bo pri infrastrukturi: od zmogljivosti polnilnic do zmogljivost električnega omrežja." To je sicer vseevropski izziv: "Na eni strani imamo avtomobilsko industrijo z izjemnim pospeškom v razvoj in proizvodne kapacitete. Evropska avtomobilska industrija bo v dveh letih proizvedla že polovico elektrificiranih vozil, do 2030 pa bodo elektrificirana v celoti; po drugi strani pa polnilna infrastruktura ne sledi. Zato je ena ključnih nalog vlad in Evropske komisije velik pospešek za izgradnjo infrastrukture, tudi z javno-zasebnimi partnerstvi. Ne smemo pa pozabiti na vlaganje v osnovno infrastrukturo za proizvodnjo elektrike iz obnovljivih virov, sicer cilja razogličenja ne bomo dosegli."

Kako konkurirati Kitajski?

Po Seljakovih besedah za Kitajsko zaostajamo za vsaj 5–6 let, za Združenimi državami pa ne bistveno manj. "Če želimo to nadomestiti, bomo morali teči maraton v tempu sprinta – skupaj in ne zapravljati energije."

Kako lahko domače inovacije pomagajo pri večanju dosega in nižanju cene električnih avtomobilov, pa v pogovoru s Tomažem Celestino. Naročite se na podkast.

Iztok Seljak, Hidria: Da ujamemo Kitajce, nas čaka maraton v tempu sprinta