Kje so vzroki težav z avtobusnimi prevozi? Foto: BoBo
Kje so vzroki težav z avtobusnimi prevozi? Foto: BoBo

Čas voženj ponekod ni bil prilagojen začetku pouka, nabito polni avtobusi so vozili mimo postaj, nekatere vožnje so izpuščali, marsikje je bilo treba po nepotrebnem prestopati. Letos je za vozne rede prvič odgovorna novoustanovljena Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP). Kot trdijo, so večino težav odpravili, toda dijaki se ne strinjajo s tem in izgubljajo potrpljenje.

Težave so na strani dveh koncesionarjev, pojavlja se zavestno nespoštovanje pogodbenih obveznosti – namreč Nomago in Arriva sta izrinila konkurenco in ne zmoreta zagotavljati izvedbe storitev, ki so se jim zavezali, so že prvi teden opozorili na Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa.

Če smo imeli pred leti približno 30 podjetij, pa danes dva monopolista obvladujeta prevozniški trg, potem ko sta izrinila male prevoznike. Direktor DUJPP-a Miran Sečki o tem, kdo je kriv, pove, da je AVK dopustil, da se je v Sloveniji vzpostavila koncentracija in moč dveh podjetij. "Na ta razpis se ni mogel prijaviti nihče od malih prevoznikov. Tako je bilo narejeno, to je po zakonodaji," je dodal.

Nekateri koncesionarji se v določenih regijah na nove vozne rede niso dobro pripravili, je v oddaji Dobro jutro pojasnjeval direktor DUJPP-a Miran Sečki. Slovenija je bila namreč po koncesijah razdeljena na 12 področij. "Najbolj je bila izpostavljena savinjska regija, Posavje. Zakaj? Eden od razlogov je zagotovo ta, da je bilo v preteklosti na tem področju ogromno manjših koncesionarskih prevoznikov. To je bilo treba organizacijsko spraviti skupaj in za novega koncesionarja je bil zagotovo velik zalogaj."

Za izvajanje potniškega prometa v savinjski, jugovzhodni, goriški, koroški, posavski, primorsko-notranjski in zasavski regiji je bil izbran Nomago. Toda voznikov nimajo dovolj, pogoji dela in plače so preslabi, trdi predstavnik sindikata Damjan Wolf, ki državi očita, da so "podpisali koncesijsko pogodbo za pet let in jim bo pripadlo najmanj 125 milijonov evrov davkoplačevalskega denarja na letni ravni".

Slaba milijarda torej. Če ni konkurence, lahko monopolist vodi igro, je pred kratkim dejal Sečki, isto trdijo tudi župani, ko gre za enormne podražitve šolskih prevozov.

Župan Tržiča Peter Miklič o primeru podražitev, ki jih je uvedla Arriva, pove, da občine same niso sposobne izpogajati nižje cene z monopolistom.

In kaj bo s kaosom z voznimi redi oktobra, ko se dijakom pridružijo študenti?

"Ta teden imamo sestanek s študentsko organizacijo. Vsi se dobro zavedamo, da se kaj takšnega, kot je bilo na začetku septembra, ne sme zgoditi. Prepričan sem, da se vsi dobro zavedamo, kaj moramo narediti. Predvidljivost pri študentih je dosti jasna, nekateri študenti so del dnevnih migracij, drugi prevoz uporabljajo ob petkih in nedeljah. Nič nas ne sme presenetiti, vprašanje je le, kako bodo nekateri pripravljeni na izvajanje celotne situacije," je v oddaji Dobro jutro zatrdil direktor Sečki.

Dobro jutro: Težave z avtobusnimi prevozi