"Zdaj sem na Tenerifu. Prve prave priprave za mojo letošnjo sezono. Zadovoljen. Nimam težav z ramo. Deluje kot mora, vse dobro in sem zdrav. Sem na dobri poti nazaj, da lahko treniram z vsemi ostalimi. Gradimo proti maju in Giru 2023," je spletni pogovor s slovenskimi novinarji začel Primož Roglič.
Za Rogličevo ekipo, ki ga bo maja podpirala pri naskoku na rožnato majico Dirke po Italiji, sta dva tedna višinskih priprav v tradicionalni bazi Jumbo Visme. Vreme tokrat čebelam na Teideju ni najbolj naklonjeno, saj ne manjka snega, dežja in mraza, kar pa ne nazadnje redno spremlja tudi ključne gorske etape Gira, ki je glavni sezonski cilj zasavskega orla.
Katalonija tekmovalni test, Teide pripravljalna baza
Če je po oktobrski operaciji rame in pred decembrsko predstavitvijo načrtov Jumbo Visme sam Roglič razmišljal, da bo Dirka po Italiji mogoče prišla še prehitro, je zdaj pred sklepnim delom zimskih priprav drugačnega mnenja.
"Za zdaj gre vse po načrtu. Bom pripravljen na start Gira. Kako dobro, bomo videli, ko bom dirkal Po Kataloniji konec marca. To bo pravi test, ki bo pokazal, kje smo, in potem proti Italiji. Teide je prvi obsežni kamp na sezono in pred Dirko po Kataloniji," je Roglič poudaril, da trenutno gradi temelje za prihajajočo sezono, v kateri pa ima za zdaj napovedani zgolj dve dirki, kar sproža med kolesarskimi navdušenci precej vprašanj.
"Po Catalunyi imam načrtovan znova daljši pripravljalni tabor na Giro. Zakaj tako, je več razlogov. Ni bilo velikega smisla, ker se ne sestavi po datumih, kot bi si želeli. Pred samim Girom bo res moja edina dirka Po Kataloniji," je Rogla potrdil, da bo spomladi vozil zgolj dve etapni dirki. Na Teide se bo na druge višinske priprave vrnil aprila, tako da bo v hotelu Parador kar pustil večino svoje opreme za trening.
V Barcelono po novo skupno zmago
Prvi dirkalni dan sezone 2023 bo za 33-letnika iz Strhovelj pri Kisovcu nastopil čez en mesec. V ponedeljek, 20. marca, se bo začela Volta Ciclista a Catalunya, ki se bo po sedmih etapah zaključila v nedeljo, 26. marca, s tradicionalno etapo po Barceloni, kjer se bo šestkrat povzpelo na grad Montjuïc.
"Katalonijo sem dirkal le 2016 in se veselim vrnitve nazaj. Letos je ogromno klancev in pravi test, kje sem pri vožnji navkreber," se je Roglič spomnil svoje prve sezone pri Jumbu, ko je ravno v Barceloni v zadnji etapi izgubil sprint dvojice za zmago proti Rusu Alekseju Cateviču. Skupno je takrat končal na 44. mestu.
"Glede na konkurenco si ne moreš izmišljevati in iti na dirko 80- ali 90-odstotno pripravljen in si reči, da bi zmagal to dirko. Obstaja širok krog kolesarjev, ki se specifično pripravljajo na posamezno dirko. Kot sam razmišljam, ima večji smisel, biti čim bolje pripravljen, kjer bom vozil, in tam narediti svoje po najboljših močeh," slovenski šampion ne skriva, da ga že konec marca zanima predvsem skupna zmaga.
Kronometer odločilni dejavnik na Giru
V Kataloniji se bo soočil s svojim na papirju glavnim tekmecem za rožnato majico. Remco Evenepoel je lani jeseni dobil dvoboj na Dirki po Španiji, nato postal še svetovni prvak v cestni vožnji, ob treh kronometrih na letošnji Dirki po Italiji pa ga stavnice s kvoto 2,25 postavljajo pred Rogliča (3,2). Za njima se uvrščata veteran Geraint Thomas (8) in Jay Vine (17).
"Giro se bo odločil v kronometrih oziroma bodo ti odločujoči faktor. Zame je bilo po operaciji malce težje usesti se na kronometrsko kolo, ker imam ekstremne položaje. A zdaj lahko to normalno opravljam. Tej disciplini bom posvečal kar največ časa. V Italiji so trije kronometri: uvodni ravninski z manjšim vzponom, nato daljši ravninski. Na koncu nam najbližji z najbolj možnim strmim klancem. Za sam kronometer bom očitno moral počakati do samega starta Gira, kjer bom dobil podatek, kako sem hiter v vožnji na čas," se je o vožnji na čas razgovoril Roglič.
Ob omembi Višarij širok nasmešek
V soboto, 27. maja, se takoj za slovensko mejo obeta kolesarski spektakel s predzadnjo, 20. etapo Gira 2023. Vožnja na čas na Svete Višarje, romarsko goro treh sosednjih narodov, ki je dobro poznana Slovencem tudi kot izvrstno smučišče.
Ob omembi Višarij sam Roglič ni skrival širokega nasmeška: "Verjetno kar precej epski klanec. Po samem profilu gre za skoraj 5 km vzpona s 15-odstotnim povprečjem. Ne vem, kje sploh to najdeš, da bi lahko treniral. Težko si je zamisliti, kako bo, kaj šele po vzponu dan poprej na Tre Cime, po treh tednih dirkanja se nam obeta spektakularen dan."
Same Višarje seveda Roglič pozna, a ne kolesarsko. "Smučal sem na Višarjih velikokrat, a sem vedno šel z gondolo." Na vprašanje, da bi lahko prišel ob koncu SP-ja v Planici tako na ogled skokov kot tudi ogled trase kronometra, je odvrnil: "Mogoče pa res, a mislim, da je sneg in vreme ovira za kolesarski ogled."
Ravno zima je pomemben dejavnik pri pripravi na Dirko po Italiji, saj so na ključnih vzponih in prelazih še dolgo v pomlad sneg in hitra poslabšanja vremena. "Po eni strani je z Girom težje načrtovati zaradi vremenskih pogojev. Sam se sprašujem, ali je to izguba časa, ali sploh iti pogledat vzpone. Nimam še izdelanega načrta ogledov trase. Vsaj zame je glavna skrb, da pridem na start pripravljen.
"Ne nazadnje je Giro dirka, ki je nam najbližja"
Po drugi strani majski boj za rožnato majico in kasnejši začetek kolesarske sezone puščata Rogliču in ekipi ogromno prostora v nadaljevanju sezone. Ali je možnost dvojčka največjih tritedenskih dirk res izključena? "Zdaj res razmišljam samo o Giru, kaj bo sledilo temu, bomo videli po koncu."
Hkrati je pa sam Roglič med vrsticami in na podlagi svojih izkušenj z Grand Tourov zadnjih sezon nakazal, da Dirka po Franciji vseeno ni popolnoma prečrtana. "Nekaj časa je že minilo, odkar sem vozil Giro. Leta 2016 in 2019, tako da zdaj že eno leto zamujam. Ne nazadnje je Giro dirka, ki nam je najbližja. Dirka, ki je še nisem zmagal. Res pa tudi Tour de France sodi v to kategorijo. Če prej začneš s tritedenskimi dirkami, imaš več manevrskega prostora, vseeno sta še dve, ki sledita Giru."
Četudi je Dirka po Franciji nesporno največja in najbolj odmevna kolesarska dirka na svetu, pa si Dirka po Italiji lasti naziv najtežje cestne dirke profesionalcev, saj ima kot po pravilu največ višinskih metrov, vzponov prek 2000 metrov nadmorske višine in kot običajno peklenski zaključni teden v Alpah, ki prekaša francoske gorske etape.
"Kot imam Giro v spominu, ravno ker je prvi izmed Grand Tourov, je toliko težje vstopiti v ritem tritedenskih dirk. Tudi same dolžine in nakloni klancev. Da sploh ne omenjam vseh statističnih parametrov zadnjega kronometra na Višarje," se je kapetan Jumbo Visme za Giro 2023 še enkrat ozrl proti glavnemu cilju pomladi.
Podoživeti si želi evforijo izpred štirih let
Ob omembi Rogliča in Gira se seveda prikliče tudi navijaška evforija iz maja 2019, ko so slovenski navijači zasedli italijanske ceste in od blizu spremljali dramatični zaključek dirke, ki se je končal s skupnim 3. mestom, kar so bile prve slovenske stopničke na Grand Tourih. Sledila je serija Rogličevih zmag na Dirki po Španiji in dve zmagoslavji Tadeja Pogačarja na Dirki po Franciji.
"Pozabil sem že, čakam, da se povrne evforija in jo ponovno doživim. Kurja polt že pred samim startom in da ne govorim o navijačih na vseh vzponih in slovenskih zastavah, ki jih vidiš. Se vprašaš, ali je to dirka v Italiji ali Sloveniji. Komaj čakam," se je Roglič spomnil maja 2019, ko je kolesarstvo dokončno osvojilo slovenska srca, ravno zaradi vzponov in padcev Zasavca, ki se je kot prvi Slovenec odkrito boril za skupno zmago in dolgo nosil rožnato majico, ki jo zdaj želi tudi dokončno osvojiti.
Najprej dokončati Giro, nato dalje
In hipotetično, če Primož Roglič dobro opravi z Dirko po Italiji, ali bi ga vseeno lahko videli tudi na startu Dirke po Franciji v Bilbau? "To bomo pa videli. Recimo, da smo prvič na Giru in ga zaključim ter potem gledamo dalje."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje