EASA je že konec januarja zaradi odkritih razpok izdala podoben poziv letalskim družbam k pregledu 20 letal A380. EASA je odločitev o razširitvi pregleda na vsa letala A380, ki so trenutno v rabi, sprejela po "prvih rezultatih" dozdajšnjih pregledov, je še dejal predstavnik agencije Dominique Fouda, ne da bi navedel podrobnosti.
Airbus: Gre za nekritične dele
Predstavniki evropskega proizvajalca Airbus so konec januarja priznali, da je za razpoke na kovinskih opornikih v krilih kriva kombinacija napak pri proizvodnji in oblikovanju, vendar pa so obenem zatrdili, da gre za "nekritične dele" krila in da to ne predstavlja nevarnosti za letenje.
Razpoke na krilih letal A380 so bile javnosti prvič razkrite 5. januarja. Centimeter dolgo razpoko, ki je komaj vidna s prostim očesom, so našli na letalu družbe Qantas, ki je utrpelo eksplozijo motorja po vzletu s singapurskega letališča. Nato so razpoke odkrili še na nekaterih letalih, pri čemer so po pojasnilih EASE našli novo obliko razpoke, ki je nevarnejša od prejšnjih. Takšne razpoke naj bi odkrili na dveh letalih A380, s katerimi leti prevoznik Singapore Airlines.
Kakšne bodo posledice za nova naročila?
Trenutno z 68 letali A380, največjimi potniškimi letali na svetu, polete opravlja sedem letalskih družb. Največ jih ima družba Emirates iz Dubaja, ki leti z 20 omenjenimi letali. Kataloška vrednost enega letala je 300 milijonov evrov.
Obvezni varnostni pregled "superjumbov" je hud udarec Airbusu, največjemu proizvajalcu letal na svetu. Trenutno je s pologom naročenih še 253, številne letalske družbe pa bodo zdaj najverjetneje počakale in odložile nadaljnja naročila novih letal.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje