Iz družbe Airbus so v četrtek javnost obvestili o novih najdbah majhnih razpok na kovinskih okvirjih v notranjosti kril letal A380, a vztrajali, da gre za "nekritične dele" krila, kar pa ni prepričalo agencije za varnost.
EASA je včeraj namreč odredila pregled 20 letal A380: "Stanje bi brez popravila lahko vplivalo na strukturno celovitost krila," razlog za preglede navajajo v agenciji in pojasnjujejo, da morajo na tistih letalih, ki so najbolj obremenjena, preglede opraviti v štirih dneh oz. v ciklu prihodnjih 14 poletov. Za pregled drugih letal je odrejen šesttedenski rok oz. obdobje 84 poletov.
V prvi krog pregledov bodo tako vključena letala, ki so opravila vsaj 1.800 vzletov in pristankov, v daljšem roku pa bodo letalske družbe morale pregledati letala, ki so opravila več kot 1.300 vzletov in pristankov.
Tiskovni predstavnik Airbusa Stefan Schaffrath je sicer zagotovil, da je v vmesnem času zagotovljeno varno delovanje letal. "Glede prihodnje proizvodnje letal pa načrtujemo spremembe," je še pojasnil.
Nove razpoke so nevarnejše
Razpoke na krilih letal A380 so bile javnosti prvič razkrite v začetku januarja. Centimeter dolgo razpoko, ki je komaj vidna s prostim očesom, so v drugi polovici lanskega leta prvič našli na letalu družbe Qantas, ki je utrpelo eksplozijo motorja po vzletu s singapurskega letališča in so ga popravljali. Nato so razpoke odkrili še na nekaterih letalih, pri čemer so zdaj po pojasnilih EASA našli nov tip razpoke, ki je bolj nevaren od prejšnjih. Takšne razpoke naj bi odkrili na dveh letalih A380, s katerimi leti prevoznik Singapore Airlines.
Trenutno z 68 letali A380, največjimi potniškimi letali na svetu, polete opravlja sedem letalskih družb. Največ jih ima družba Emirates iz Dubaja, ki leti z 20 omenjenimi letali. Kataloška vrednost enega letala je 390 milijonov dolarjev, poroča STA.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje