V nesreči letala indonezijske družbe Lion Air oktobra 2018 je umrlo vseh 189 ljudi na krovu. Kriv je bil sistem za boljše manevrske lastnosti (MCAS) in Boeingovo ubiranje bližnjic pri oblikovanju novega modela. Foto: EPA
V nesreči letala indonezijske družbe Lion Air oktobra 2018 je umrlo vseh 189 ljudi na krovu. Kriv je bil sistem za boljše manevrske lastnosti (MCAS) in Boeingovo ubiranje bližnjic pri oblikovanju novega modela. Foto: EPA

Dogovor je razjezil svojce več sto potnikov, ki so umrli v dveh usodnih nesrečah Boeingovih letal leta 2018 in leta 2019, zaradi katerih je bil Boeingov max 737 za skoraj dve leti prizemljen.
Boeing se lahko do konca tega tedna odloči, ali bo priznal krivdo in se izognil sojenju, so sporočile oblasti družinam potnikov na krovu letal družb Lion Air in Ethiopian Airlines, v nesrečah katerih je skupno umrlo 346 ljudi.

Odvetniki, ki zastopajo svojce, so zvezno vlado obtožili, da je Boeingu "še enkrat pogledala čez prste" in z družbo skovala zanjo najugodnejši dogovor. Enega od ameriških predstavnikov je med konferenčnim klicem eden od svojcev umrlih vprašal, "kako lahko mirno spi ponoči".

Sorodna novica Neslavni padec Boeinga: od ponosa Amerike do fiaskov po tekočem traku

Svojcem so med omenjenim klicem razložili pogoje predlaganega dogovora: Boeing bo plačal kazen, bil kaznovan s triletno pogojno kaznijo in delal pod nadzornikom podjetja, poroča Guardian.

Svojci so bili ogorčeni. "Spomin na 346 nedolžnih ljudi, ki jih je Boeing ubil, zahteva več pravice kot to," je dejal Paul Cassell, ki zastopa družine 15 žrtev.

Erin Applebaum, še ena odvetnica, ki zastopa svojce, je predlog obsodila kot "sramotnega" in opozorila, da "niti z besedo ne omeni ali prepozna dostojanstva" žrtev. Kot je napovedala, nameravajo sodnika pozvati, naj dogovor zavrne. "In ko bo še ena nesreča Boeinga – kar bo –, in bo pravosodno ministrstvo iskalo krivca, ne bodo imeli nikamor drugam pogledati kot v ogledalo.”

Leta 2021 sta pravosodno ministrstvo in Boeing sklenila sporni dogovor, ki je družbo zaščitil pred kazenskim pregonom za obe nesreči. A na začetku letošnjega leta se je družba znova znašla pod drobnogledom, potem ko je sredi poleta odpadel panel vrat s povsem novega letala 737 max, zato so se pri pravosodnem ministrstvu odločili, da je Boeing kršil dogovor iz leta 2021.