Moramo priznati, da smo v vožnji tega avtomobila resnično uživali, in prav na tem področju so po našem mnenju francoski inženirji naredili velik korak naprej. DS 4 ni več le tipično francosko udoben avto, temveč je lahko s svojo vozniško suverenostjo namenjen tudi zahtevnim voznikom. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Moramo priznati, da smo v vožnji tega avtomobila resnično uživali, in prav na tem področju so po našem mnenju francoski inženirji naredili velik korak naprej. DS 4 ni več le tipično francosko udoben avto, temveč je lahko s svojo vozniško suverenostjo namenjen tudi zahtevnim voznikom. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

"DS je znamka za tiste, ki iščejo prestižen avto, a obenem drugačne občutke.” Tako so nam povedali pri DS-u, ko smo jih povprašali o njihovem krogu kupcev. Merijo na nemško konkurenco. Sploh v primeru modela DS 4, ki ga postavljamo ob bok mercedesu A, audiju A3 in BMW-jevi seriji 1.

Prvi razlog, ki govori o drugačnosti in svežini modela DS 4, je njegova oblika. Po našem mnenju gre vsekakor za najbolj vizualno dodelan DS-ov model doslej, čemur botruje tudi ta zelo izrazit LED-svetlobni podpis. Da je na tem vozilu resnično vse podrejeno estetiki, pričajo tudi kljuke vrat, ki se zelo lično skrijejo. Še bolj kot zunaj pa se to odrazi v potniški kabini.

Delovanje aktivnega vzmetenja je v DS 4 izvrsten pri udobju in nekoliko nepričakovano celo pri dinamični vožnji. Izmed asistenčnih sistemov velja pohvaliti predvsem delovanje matričnih LED-žarometov, tu pa je tudi sistem za zadrževanje vozila na voznem pasu, ki mu lahko z drobnimi premiki volana na voznem pasu tudi bolj natančno določimo pozicijo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Delovanje aktivnega vzmetenja je v DS 4 izvrsten pri udobju in nekoliko nepričakovano celo pri dinamični vožnji. Izmed asistenčnih sistemov velja pohvaliti predvsem delovanje matričnih LED-žarometov, tu pa je tudi sistem za zadrževanje vozila na voznem pasu, ki mu lahko z drobnimi premiki volana na voznem pasu tudi bolj natančno določimo pozicijo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Kar štirje zasloni

Zanimivo je, kako jim je pri DS-u uspelo v samo oblikovanje integrirati elemente, ki služijo le goli funkcionalnosti. Dober primer je osrednji zaslon, ki ne štrli na vrhu armature, ampak je lično integriran v tekočo linijo. Še boljši primer pa so srednji zračniki ventilacijskega sistema. Tudi ti so popolnoma skriti spodaj, reguliramo pa jih z diskretno ročico.
Najdemo tudi fizične gumbe do pomembnih funkcij prezračevanja, vseeno pa bi bilo morda bolje, da bi to ročico nadomestil gumb za reguliranje temperature, ki jo moramo zdaj iskati po menijih osrednjega zaslona. Zaslon je sicer lepo grafično dodelan, spodobno odziven, všeč pa nam je tudi možnost prilagajanja bližnjic.

Pametni prediktivni tempomat bo še potreboval nekaj razvoja, da se bo spoprijateljil s slovenskimi cestami, v našem testnem avtomobilu pa smo pogrešali tudi kapacitiven volan. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pametni prediktivni tempomat bo še potreboval nekaj razvoja, da se bo spoprijateljil s slovenskimi cestami, v našem testnem avtomobilu pa smo pogrešali tudi kapacitiven volan. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

V notranjosti DS 4 so dejansko kar štirje zasloni. Poleg osrednjega se drugi in tretji nahajata pred voznikom. Projekcijski zaslon nam najpomembnejše podatke za vožnjo prikazuje v vetrobranskem steklu, pod njim pa je še en običajen zaslon. Ta sicer ne ponuja nič zelo posebnega, vsaj dokler avto ni opremljen s funkcijo nočnega vida. Takrat lahko na tem zaslonu spremljamo sliko kamere, ki s pomočjo zaznavanja toplote opozarja na pešce in živali, ki bi nam utegnili prečkati pot.

Sistem se je pri vožnji na neosvetljeni cesti ponoči izkazal za zelo koristnega, saj žival zazna, še preden bi utegnila skočiti na cesto, mi pa lahko temu primerno že prej zmanjšamo hitrost. Četrti zaslon pa je pravzaprav majhna tablica, ki omogoča vnašanje informacij ali izbiranje po meniju na dotik. Velike uporabne vrednosti tej novosti ne bi pripisali – predvsem zato, ker je tablica zelo slabo razumela naše pisanje.

Priključni hibrid prinaša možnost vožnje le na električno energijo. Po zaslugi baterije s kapaciteto 12,4 kilovatne ure lahko na elektriko prevozimo prevozimo med 30 in 50 kilometri, številka pa je seveda odvisna od zunanjih temperatur in hitrosti vožnje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Priključni hibrid prinaša možnost vožnje le na električno energijo. Po zaslugi baterije s kapaciteto 12,4 kilovatne ure lahko na elektriko prevozimo prevozimo med 30 in 50 kilometri, številka pa je seveda odvisna od zunanjih temperatur in hitrosti vožnje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Materiali odstopajo tudi v premijskem razredu

DS 4 veliko razliko od konkurence ponuja predvsem pri mehkobi materialov. Praktično vse površine v notranjosti so zelo mehke oziroma oblazinjene, in to je še posebej pomembno pri površinah, ki se jih največ dotikamo. Zelo prijeten na otip je tako volanski obroč, pa vratne obloge, sedeži, ki ob udobju nudijo tudi masažno funkcijo. In za nameček je v mehke materiale odeta tudi sredinska konzola skupaj s pokrovi odlagalnih mest, ki jih je za vsakdanjo rabo povsem dovolj.
Če vam je všeč bolj utesnjen vozniški položaj, potem se boste v tem avtomobilu vsekakor odlično počutili. Za to so zaslužni visoko dvignjena armaturna plošča, visoka sredinska konzola in razmeroma nizek položaj sedenja. Ta stisnjeni občutek v potniški kabini pomeni dobre novice za vožnjo – pa naj bo ta bolj dinamična ali umirjena. Ampak po drugi strani pa pomeni tudi, da se bosta v tem avtomobilu najbolje počutila dva.

Vozne lastnosti ključno zaznamuje aktivno vzmetenje, ki prilagaja delovanje s pomočjo kamere na vetrobranskem steklu. Ta kamera skenira oziroma išče neravnine na cestišču pred nami. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Vozne lastnosti ključno zaznamuje aktivno vzmetenje, ki prilagaja delovanje s pomočjo kamere na vetrobranskem steklu. Ta kamera skenira oziroma išče neravnine na cestišču pred nami. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Prtljažnik pri priključnem hibridu manjši

To ugotovitev podkrepi tudi sedenje na zadnji klopi, ki je sicer udobno, a višjerasle osebe bodo občutile kar nekaj prostorske stiske. Stopal namreč ne moremo potisniti pod prednji sedež, pa tudi po višini kar hitro zmanjka prostora.

Prtljažnik pri bencinski različici ponuja 430 litrov prostornine, kar je za premijski segment kompaktnih vozil zelo dober podatek. Ker smo preizkušali priključni hibrid, je prtljažnik na račun baterij za 40 litrov manjši.

DS 4 ima namreč lahko tudi le bencinski ali dizelski pogon, priključno hibridni pogon pa se skupaj s svojimi prednostmi seveda nahaja na vrhu ponudbe, to pa pomeni, da je tudi najdražji. Točneje za dobrih 8000 evrov dražji od najzmogljivejšega bencinskega motorja.

Kako se obnese v premijskem vozilu, izveste ob ogledu videoposnetka iz oddaje Avtomobilnost.