Električni avtomobili prinašajo pluse in minuse, svoje zakonitosti in posebnosti. Če je poraba energije odvisna od načina vožnje, temperature in hitrosti, tako kot pri vozilih z motorji na notranje zgorevanje, pa se zelo razlikuje polnjenje z energenti.
Za polnjenje električnega avtomobila potrebujemo za vsako polnilno postajo kartico oziroma sklenjeno pogodbo z dobaviteljem energije.
V Avtomobilnosti smo se zato spomnili preteklosti, ko smo v tujini še izklapljali podatke na mobilnih telefonih, da ne bi plačali dražje položnice za telefon oziroma prej izpraznili predplačniško kartico. Pri električnih avtomobilih danes v tujino že gostujemo z eno kartico ponudnika za polnjenje električnih avtomobilov.
Vseeno pa smo pri javnih električnih polnilnicah še zelo zadaj. Še posebej, če uporabnost primerjamo z našimi mobilnimi telefoni, kjer po navadi sploh ne gledamo več, kateri kabli, katere centrale prenašajo naš telefonski klic in na katero omrežje se preklopi telefon. Na mesec plačamo enako, storitve med seboj poračunajo kar operaterji sami, po pravilih, ki jih je določila evropska komisija.
Sistemi postajajo prijateljski
Pri javnih električnih polnilnicah pa se zdaj šele premikamo v tej smeri. Vstopamo v dobo, ko postaja vseeno, ali se v Moonovo, Petrolovo, ali pa v polnilnico Gremo na elektriko prijavimo z Moonovo, Petrolovo ali pa kartico ponudnika Gremo na elektriko. Oziroma z aplikacijami vseh teh ponudnikov. Sistemi so med seboj končno povezani oziroma prijateljski. Čisto tam, kjer bi hoteli biti, pa še nismo.
Andrej Celestina, vodja razvoja digitalnih storitev pri podjetju Porsche Slovenija, je za Avtomobilnost povedal: »Vsi stremimo k cilju, da bi v letu ali dveh ponudili pakete, s katerimi bi se zavezali za mesečno nadomestilo. V paketu bi lahko zakupili določeno število kilovatnih ur, bodisi na hitri ali počasni polnilni postaji. S tem bi stranke optimizirale svoje stroške.«
Zakaj leto ali dve čakanja, smo vprašali sogovornika? »Zadaj so pogodbe, dogovori z operaterji. Morda pridejo kmalu s strani Evropske unije kakšna nova pravila igre, ki se jih bomo morali operaterji v prihodnosti držati in jih upoštevati. Pomembno pa je tudi, da imamo dovolj veliko število strank, ki storitev uporabljajo na dnevni bazi. Na ta način se vsem nam to na koncu izplača. Poslovno gledano se mora vložek po sedmih letih izplačati. Ne moremo delati z izgubo.«
Mogoče bo Evropska komisija le postregla z novimi pravili. Pionirski uporabniki električnih polnilnic smo imeli nemalo zapletov s polnilnicami ravno zato, ker pravila posla niti ni bilo, ker niso jasne obveznosti, pravice, cene, davki, investicije, subvencije. Na elektromobilnost smo gledali romantično, ne pa kot na resen posel. Zdaj je to resen posel in pravila posla so glede na naše izkušnje že več kot nujna. Evropska pravila, morda še bolj nujna pa so lokalna. Še posebej zato, ker so se že pojavila velika mednarodna podjetja, ki izkoriščajo neurejene razmere.
Kam nas pelje prihodnost. To izveste v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost, v drugem prispevku pa si lahko ogledate, kako gostovanje z e-avtomobilom in polnjenje z enotno kartico deluje na Hrvaškem.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje