Izdelovalci avtomobilov v dneh, namenjenih medijem, še dodatno poskrbijo za vzbujanje pozornosti. Foto: Newspress
Izdelovalci avtomobilov v dneh, namenjenih medijem, še dodatno poskrbijo za vzbujanje pozornosti. Foto: Newspress
IAA 2011
Sejmi so priložnost za ogled novosti v živo, med najbolj pozornimi ogledovalci pa so nemalokrat predstavniki tekmecev. Foto: Newspress

Frankfurt bo v prihodnjih dneh prestolnica avtomobilske panoge, saj v tem nemškem mestu gostijo že 64. mednarodni avtomobilski salon.

Slogan letošnjega osrednjega evropskega avtomobilskega sejemskega dogodka se glasi »Prihodnost serijsko«, kar naj bi poudarjalo zavezanost avtomobilske panoge k uvajanju sodobnih tehnologij in iskanju novih načinov za bolj učinkovite, varne, udobne in ne nazadnje dosegljive avtomobile, ki so brez dvoma najbolj kompleksen izdelek množične porabe na svetovnem trgu. Z avtomobilsko panogo je nemška industrija še kako povezana in zato ne preseneča, da so se za dogodek še posebej skrbno pripravili prav pri nemških znamkah.

Sejemske premiere že videnih novosti
Med 1.012 razstavljavci s svojimi izdelki seveda najbolj izstopajo izdelovalci avtomobilov in njihove premierne predstavitve. Po podatkih organizatorja, Združenja avtomobilske industrije VDA, je med 183 svetovnimi premierami izdelkov kar 89 avtomobilskih modelov, od teh pa jih 45 predstavljajo nemški izdelovalci. Ob današnjem odprtju salona za predstavnike medijev, je predsednik združenja VDA, Matthias Wissmann tako ponosno poudaril, da je sejem v Frankfurtu najpomembnejši dogodek v tej panogi. Naraščanje števila razstavljavcev, več premiernih predstavitev in povečevanje razstavnega prostora, pa so utemeljeni razlogi za optimizem.

Dva dneva pred uradnim odprtjem sejma sejemske dvorane že tradicionalno zasedejo predstavniki medijev, ki pa večinoma vidijo predvsem tisto, kar so avtomobilski izdelovalci že pokazali, če ne v živo pa vsaj na fotografijah. Časi že dolgo ne dopuščajo več skrivanja končnih izdelkov do sejemskega dogodka in svečanega razkritja nikoli videnega na samem salonu. Spuščanje pregrinjal z vozil, je tako največkrat le simbolični dogodek, saj se najde tudi kakšna uradno prvič videna novost, ki jo prodajalci ponujajo v salonih vsaj v predprodaji. Avtomobilske znamke si pač želijo čim prej spraviti na trg izdelke, v katere so vložili veliko denarja za razvoj in začetek proizvodnje.

Osebni avtomobili v Frankfurtu znova leta 2013
Po uradnem odprtju salona bosta dva dneva, četrtek in petek, namenjena poslovnim obiskovalcem, ki bodo morali za vstopnice odšteti kar 45 evrov, v soboto pa bodo sejemske dvorane končno zasedli še drugi obiskovalci, ki bodo morali za ogled sejma odšteti 15 evrov ob koncu tedna in 13 evrov med delovnimi dnevi. Sejem bo namreč odprt do 25. septembra, ko se bodo vrata zaprla, Frankfurt pa bo prestolnica avtomobilske panoge znova septembra 2013. Prihodnje leto bo namreč IAA v Hannovru in posvečen gospodarskim vozilom.