Kot se za zadnjo spodobi, poleg drzne zunanje podobe, ki po prepričanju oblikovalcev jasno izraža tako 75 let tradicije kot pripravljenost na novo avtomobilsko dobo, ljubitelje napredne tehnike navdušuje napredni pogonski sistem vozila. Konstruktorji so namreč za pogon predvideli kar štiri ločene električne motorje, vsak izmed njih zmore 145 kilovatov (195 KM) moči, skupaj pa zagotavljajo 1.600 Nm navora. Električna energija je shranjena v litij-ionskih baterijah, ki zagotavljajo z enim polnjenjem doseg 110 kilometrov, napolniti pa jih je mogoče iz običajnega električnega omrežja oziroma s pomočjo dveh plinskih mikroturbin, vgrajenih v vozilu. Turbini naj bi, vsaj teoretično, s plinom v vozilu zagotovili dovolj dodatne električne energije za skupni doseg 900 kilometrov brez iskanja vtičnice ali plinske črpalke.
Teh devetsto kilometrov pa bi lahko voznik Jaguarjevega prototipa prevozil tudi s hitrostmi do 330 kilometrov na uro in od 0 do 100 km/h pospeševal v 3,4 sekunde.
Jaguarjev prototip v takšni podobi in s takšnim pogonom zaenkrat sicer še ni prav blizu serijski proizvodnji in prodajnim salonom, vendar pa je vgrajena tehnologija realnost in predvsem tehnično izvedljiva. Vključno s plinskimi turbinami, ki bi predstavljale zanimivo in učinkovito alternativo malim klasičnim motorjem z notranjim izgorevanjem, v vlogi pomožnih generatorjev električne energije, za podaljševanje dosega avtomobilov z električnim pogonom.
Besedilo: M. Kr.
Foto: Jaguar
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje