Dongfeng box ima litij-fosfatne baterije in ponuja doseg do 310 kilometrov z enim polnjenjem (po standardu WLTP) in je eden najcenejših električnih avtomobilov na trgu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Dongfeng box ima litij-fosfatne baterije in ponuja doseg do 310 kilometrov z enim polnjenjem (po standardu WLTP) in je eden najcenejših električnih avtomobilov na trgu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Tudi če so klasični saloni stvar preteklosti, to še ne pomeni, da se ljudje ne bomo več družili in občudovali avtomobilov.

V Avtomobilnosti smo obiskali avtomobilski salon v Torinu. Kot kaže, imajo tovrstne avtomobilske razstave lepo prihodnost. V Torinu so salon organizirali kar na mestnih ulicah. Nekdanji avtomobilski salon v Torinu je bil sicer rezerviran za bolj oblikovalske dosežke. To mesto pa je za premiero svojih modelov izbrala tudi nova, kitajska avtomobilska znamka Dongfeng.

Kitajci spoštujejo tradicijo

Ko rečemo nova kitajska družba, se nanašamo na besede kitajskih direktorjev. Dongfeng je kitajski proizvajalec avtomobilov v državni lasti. Podjetje je letos staro 55 let, torej ni zelo staro, pač pa zelo predano.

S komaj 55-letno zgodovino torej izredno spoštljivo gledajo na evropsko avtomobilsko tradicijo. Izbira Torina za promocijo lastnega prodora v Evropo ima celo simbolni pomen.
Ma Lei, glavni direktor za mednarodne posle pri podjetju Dongfeng Group pravi: "Torino ima dolgoletno tradicijo in tudi moč za razvoj v prihodnosti. Danes imamo dobro priložnost, da spoznamo zelo dobre prijatelje in Italiji izrazimo spoštovanje. Italija je odlična partnerica v razvoju električnih vozil in sodobne mobilnosti. Vse to je zelo spodbudno. Tako lahko uresničimo želje po mobilnosti v življenju."

Kitajci močno širijo lovke in navezujejo stike po vsej Evropi. Vsako leto predstavijo več modelov. Dongfeng je bil močno prisoten v Torinu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Kitajci močno širijo lovke in navezujejo stike po vsej Evropi. Vsako leto predstavijo več modelov. Dongfeng je bil močno prisoten v Torinu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Kitajska želi del proizvodnje preseliti v Evropo

V Torino, torej v to tehnično izredno podkovano mesto, Kitajci prihajajo kot prijatelji, kot vlagatelji, oziroma da vse bolj se zdi, celo kot rešitelji. Da jih Italijanska vlada in mesto Torino sprejema z odprtimi rokami, je močno sporočilo. Zdaj se že dotikamo evropskih političnih omejitev.
Marko Femc, Direktor podjetja Planet Avto, uvoznik za Slovenijo je za Avtomobilnost povedal: "V bistvu je samo ena pot, in sicer da Kitajska del proizvodnih kapacitet preseli v Evropo. Ali je to 30, 50 ali 70 odstotkov vse prodaje, ki jo naredijo v Evropi, je to del političnega dogovora. V vsakem primeru pa bo morala to Kitajska narediti. Evropa niti ne bo preživela niti sprejela, da vsi avtomobili prihajajo iz Kitajske. To dobro vedo tudi Kitajci. Ne zgolj Dongfeng, tudi drugi proizvajalci v Evropi iščejo proizvodne kapacitete, kjer bi pognali svoje korenine in v določenih državah tudi proizvajali vozila."

Različne kitajske avtomobilske znamke iščejo partnerje v Evropi, predvsem take s tradicijo. Po mnenju Marka Femca, direktor podjetja Planet Avto, je to odlična priložnost za Slovenijo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Različne kitajske avtomobilske znamke iščejo partnerje v Evropi, predvsem take s tradicijo. Po mnenju Marka Femca, direktor podjetja Planet Avto, je to odlična priložnost za Slovenijo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Kakšne so možnosti Slovenije?

Kitajci intenzivno iščejo lokacije, kjer bi postavili svoje tovarne in prek njih prodrli v Evropo. Poraja se vprašanje, ali bi kitajski prodor v Evropo lahko izkoristili tudi Slovenci? Kakšne realne možnosti imamo?

"Želim si, da so zelo realne, vemo pa, da je politična resničnost v Sloveniji zelo drugačna. Luka Koper je za nas ključnega pomena, saj je najbližja pot do Evrope od Kitajske. Magna v Mariboru je primerna lokacija, a malo majhna. Imamo tradicijo, imamo Revoz, imamo kadre in avtomobilsko zgodovino. Slovenija je primerna. Še posebej, če vemo, da tretjina BDP-ja prihaja iz avtomobilskih komponent. Je pa problematična umestitev takih stvari v prostor, kjer se vedno pojavljajo nasprotovanja. Imamo možnost. Kako jo bomo izkoristili, je na nas. Upam, da jo bomo," pravi Femc.

Seveda je jasno, da smo Slovenci za Kitajce pač majhni. "Kitajci ne bodo prišli s celotnim portfeljem, ampak bodo začeli manjše korake. Vendar pa moramo biti zraven na začetku. Ko se bodo karte razdelile, moramo biti zraven. Kitajci gledajo tudi na vidik, ali je katera država prijazna do njih. Kitajcem je pomembno, ali so dobrodošli v posamezni državi. Tudi tukaj menim, da je naš odnos do Kitajcev bolj hladen kot topel. Odločila bo politična volja," pravi Femc.

Dongfeng je z različnimi modeli prisoten tudi že v Sloveniji. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Dongfeng je z različnimi modeli prisoten tudi že v Sloveniji. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Poceni električni box

Pri političnih oziroma gospodarskih odločitvah pa je verjetno smiselno gledati zelo na široko.
"Če lahko proizvajaš za kitajski trg, lahko tudi za preostanek sveta. Kitajcem je cilj celoten svet. Kitajci želijo Evropi dokazati, da razvijajo in proizvajajo najboljše avtomobile," še pravi sogovornik.

Dongfeng tudi pri nas že trži nekatere modele, morda najzanimivejši je mali mestni električni model box. Slovenski uvoznik si obeta prodajo 50 boxov, posel pa naj bi bliskovito hitro rasel po zaslugi širitve ponudbe.

Vabimo vas, da ga spoznate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.