Peugeot 308 GTi je cestna igrača, ki bi si jo pa verjetno kdo najraje spravil na varno tudi v dnevno sobo. Foto: M. Kr.
Peugeot 308 GTi je cestna igrača, ki bi si jo pa verjetno kdo najraje spravil na varno tudi v dnevno sobo. Foto: M. Kr.

V oplemeniteno embalažo velikoserijskega modela 308 so pri Peugeotu, v sodelovanju s strokovnjaki njihovega športnega oddelka, vgradili 1,6-litrski motor THP z 200 kilovati (270 KM) in zmogljivostim motornega srca prilagodili ključne sklope avtomobila.

Močno oplemeniten serijski motor
Motor temelji na velikoserijskem sorodniku in različici, ki jo je mogoče najti tudi pod motornimi pokrovi najzmogljivejših RCZ-jev. Na podlagi izkušenj, ki jih znamka nabira na različnih športnih prizoriščih, ko so 24 ur Le Mansa, vzpon na Pikes Peak, Reli Dakar in podobne, so motor dodatno obdelali za večje obremenitve. Blok motorja je prilagojen, vanj so vgradili športne bate Mahle, geometrija batov omogoča učinkovitejše hlajenje, dodatno so obdelane tudi ojnice, vgrajena je dvojna turbina, tlak vbrizga pa 200 barov.

Motor z gibno prostornino 1.598 kubičnih centimetrov doseže končnih 200 kilovatov moči pri 6.000 vrtljajih, največji navor 330 Nm pa je na voljo v območju od 1.900 do 5.500 vrtljajev. V tovarniških podatkih je navedena povprečna poraba 6,0 litra goriva na 100 kilometrov in izpusti ogljikovega dioksida 139 gramov na kilometer, a predstavniki znamke samokritično in realistično povedo, da je to laboratorijski rezultat.

Športen značaj, a primeren za redno uporabo
Kupci peugeota 308 GTi porabe skoraj gotovo ne bodo uvrščali med odločujoče dejavnike za nakup avtomobila, ki je namenjen bolj dinamičnemu premagovanju cestnih razdalj, a hkrati tudi vsakodnevni in predvsem varni uporabi. Za prenos moči skrbi dodelan ročni šeststopenjski menjalnik, ki naj bi prenesel tudi bolj robato uporabo. Poleg športno uglašenega podvozja, za 11 milimetrov nižje lege vozila v primerjavi s krotkejšimi sorodniki, pa za boljše vozne lastnosti skrbi tudi delna zapora diferenciala torsen. V ovinkih razbremeni notranje kolo, 35 odstotkov moči pa prenese na kolo z boljšim oprijemom.

Peugeotov športnik je bil deležen tudi shujševalne diete, kjer je bilo to le mogoče, na primer pri platiščih koles, ki so karbonska in zato na posamezno platišče 2,3 kilograma lažja od klasičnih. Dodatnih gramov teže pa konstruktorji niso odvzemali v potniški kabini, ki ponuja enako prostorsko udobje in izdaten nabor opreme kot pri običajnih različicah, obenem pa s številnimi podrobnostmi zagotovi, da tudi za sopotnike ni dvoma, v katerem vozilu sedijo, če tega slučajno ne bi zaznali med vožnjo.

Za Peugeotovo cestno-športno igračo bo treba na slovenskem trgu odšteti po ceniku 31.160 evrov, oziroma malce ugodnejših 28.290, če se kupci odločijo za nakup prek Peugeotovega financiranja. Avto pa ima kljub športnemu značaju in predvidenim težjim nogam na stopalkah za plin pet let jamstva.