Številni avtomobili so opremljeni z varnostno-asistenčnimi sistemi, a mnogi od njih lahko dobro delujejo le, če jih znamo uporabljati. Temu je bila namenjena delavnica Starejši vozniki testirajo asistenčne sisteme, ki so jo pri Zavarovalnici Triglav pripravili v sodelovanju z AMZS-jem. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Številni avtomobili so opremljeni z varnostno-asistenčnimi sistemi, a mnogi od njih lahko dobro delujejo le, če jih znamo uporabljati. Temu je bila namenjena delavnica Starejši vozniki testirajo asistenčne sisteme, ki so jo pri Zavarovalnici Triglav pripravili v sodelovanju z AMZS-jem. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Od letošnjega julija morajo biti vsa nova vozila opremljena s celo vrsto elektronskih nadzornih in asistenčnih sistemov. To naj bi prineslo izboljšanje varnosti v cestnem prometu. Novi sistemi pa za marsikoga pomenijo tudi novo učenje. Sisteme je treba znati tudi uporabljati. Pa ne zgolj tiste, ki so obvezni, tudi klasične, kot je tempomat. Starejši udeleženci delavnice so spoznavali na primer tudi uporabo avtomatskega menjalnika.

Nevenka Košutnik nam je povedala, zakaj se je udeležila delavnice osvežitvene vožnje, ki jo je na Vranskem v sodelovanju z inštruktorji varne vožnje AMZS pripravila Zavarovalnica Triglav. "Malo me je že strah, sem že bolj počasna. Ni več tako, kot je bilo." Cvetka Šalej je dodala: "Včasih sem bočno parkirala v hipu, danes pa moram malo bolj poravnati, da pridem na tisto pravo mesto."

Na osvežitvenih vožnjah smo opazili, da starejšim, pa tudi nekoliko mlajšim, hitrost prevečkrat niha, od 45 do 55 km/h. Ampak za ta sindrom obstaja enostavna rešitev. Tempomat, ki ga veliko voznikov v svojih avtomobilih ima, a ga ne uporablja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Na osvežitvenih vožnjah smo opazili, da starejšim, pa tudi nekoliko mlajšim, hitrost prevečkrat niha, od 45 do 55 km/h. Ampak za ta sindrom obstaja enostavna rešitev. Tempomat, ki ga veliko voznikov v svojih avtomobilih ima, a ga ne uporablja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Dodaten par oči, oziroma nog in rok

K sreči nam pomagajo te vplive omiliti prav elektronske asistence. Ne govorimo le o pomoči pri parkiranju, ko nam kamera pokaže pot in oddaljenost od ovire. Še bolj prav nam pridejo med vožnjo, kjer nam lahko služijo kot dodaten par oči, ali pa bolj natančne noge ali roke. Asistenčni sistemi pomagajo voznikom vseh starosti, starejšim pa še bolj.

Vožnja s pomočjo varnostno-asistenčnih sistemov predvsem starejšim voznikom pomaga pri varnejši vožnji, podaljšuje pa tudi čas, ko so starejši še lahko v prometu samostojni in avtonomni, so prepričani v zavarovalnici.

Na osvežitvenih vožnjah za starejše se je redno pokazalo tudi, da imajo starejši pogosto težavo voziti mirno naravnost. Pogosto gre malce levo, pa malce desno, no moderni avtomobili nas že znajo držati točno na sredini voznega pasu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Na osvežitvenih vožnjah za starejše se je redno pokazalo tudi, da imajo starejši pogosto težavo voziti mirno naravnost. Pogosto gre malce levo, pa malce desno, no moderni avtomobili nas že znajo držati točno na sredini voznega pasu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Asistenčni sistemi lahko preprečujejo prometne nesreče

Zanimiv je podatek, da bi lahko preprečili okoli 40 % prometnih nesreč, če bi bili vsi avtomobili opremljeni z asistenčno-varnostnimi sistemi. Ti dodatni sistemi namreč niso le potuha pri vožnji in ne omogočajo le večjega udobja, ampak vozniku resnično pomagajo in ga razbremenijo do te mere, da večjo pozornost nameni opazovanju ali drugim kritičnim situacijam. Pozitiven vpliv imajo zato tudi na kakovost vožnje. Avto s samodejnim menjalnikom pa lahko učinkovito podaljša vozniško kariero starejših voznikov.

Kot smo ugotovili, imajo številni vozniki v svojem vozilu vgrajene asistenčne sisteme, ki bi jim vožnjo olajšali, prav tako bi njihova pravilna uporaba povečala osredotočenost na vožnjo. A jih iz različnih razlogov le redko uporabljajo. Zakaj? Vabljeni k ogledu videoreportaže. Glavno besedo smo dali udeležencem, voznikom. Morda se v njihovih izjavah najdete tudi sami.