Začenjamo tradicionalno s slovenskim avtom leta 2009, ki ga s pomočjo bralcev in poslušalcev izberejo novinarji in uredniki sedmih slovenskih medijev. To je na začetku januarja postal volkswagen golf, ki je v "superfinalu" ugnal renaulta megana in mazdo 6.
Nadaljevanje leta je bilo zaznamovano s slabim svetovnim gospodarskim položajem. Nekateri so se mu uprli bolje, drugi slabše. Najkrajšo je zagotovo potegnil ameriški avtomobilski gigant General Motors. Ta se je iz rdečih številk poskušal in se seveda še vedno poskuša izkopati tudi s pomočjo prodaje svojih avtomobilskih znamk. Veliko se je govorilo o prodaji Opla, ki je prav tako v lasti GM-ja, kanadsko-ruski navezi Magna International-Sberbank, a na koncu se ni zgodilo nič. Nove lastnike so dobile tudi nekatere druge znamke. Povsem na začetku leta je Porsche prevzel Volkswagen, zaradi upada prodaje in ogromno denarja, ki ga je moral odšteti za prevzem, pa se je koncern znašel v rdečih številkah. Odgovornost za nastale razmere so lastniki pripisali direktorju Wendelinu Wiedekingu, ki je moral zapustiti svoj položaj, a z nasmeškom na obrazu, saj je ob tem prejel kar 50 milijonov evrov odškodnine.
Zadnja avtomobilska znamka, ki je zamenjala lastnika, je Volvo. Švedski prestiž je iz rok Forda prešel v naročje kitajskega koncerna Geely.
Slabo gospodarsko leto se je poznalo tudi pri nas. V primerjavi z lanskim obdobjem je bilo na novo registriranih vozil za kar okrog četrtino manj.
Kaj pa avtosaloni?
Slabo gospodarsko leto se je odražalo tudi pri ponudbi avtosalonov. Najprej se ustavimo na severnoameriški celini, kjer je aprila vrata odprl avtosalon v industrijski avtomobilski meki - Detroitu. Kljub številnim odpovedim je bilo novosti kar nekaj. Tudi tistih najmočnejših in najhitrejših. Drugače je bilo aprila v New Yorku, kjer večjih novosti skorajda ni bilo, predstavljene pa so bile predvsem serijske različice modelov.
Na "domačih", evropskih tleh je bilo največ pozornosti namenjene avtosalonoma v Ženevi in Frankfurtu. Poudarek je bil na do okolja prijaznih vozilih in električnih pogonih, a manjkale niso niti zveneče premiere prestižnih superšportnikov. Podobno je bilo tudi v Švici - "zeleni" pridih na eni in futuristični koncepti na drugi strani.
Novosti je bilo kar nekaj
Kljub recesiji je leto 2009 postreglo s kar nekaj novostmi – tako konceptnimi kot serijskimi različicami. Porsche je predstavil prenovljenega 911, boxsterja spyder in tudi povsem novi model panamera, volkswagen pola, karavanskega golfa in amaroka, Volvo je ponudil modela S60 in C70, bavarski BMW kupeja Z4, serijo 5 gran turismo in najmanjšega terenca X1 (bili smo na slovenski predstavitvi), Opel je predstavil težko pričakovano astro, Ferrari pa californio in 458 italio. Češka Škoda je splavila yetija, Fiat kabrioletni model 500C, premiero sta doživela dva aston martina: one-77 in rapide, Citroen je predstavil C3 picassoja, Audi TT-ja RS, Subaru legacyja in outbacka, Mazda pa novo ″trojko″. Pridni so bili tudi pri Renaultu, saj so prenovili scenica in clia, Honda je ponudila svoj hibrid, ki sliši na ime insight, Maserati štirisedežni kabriolet grancabrio, Mercedes-Benz novega SLS AMG in E 500 coupe, kabrioletno različico je dobil tudi MINI …
Ob tem nikakor ne smemo spregledati še ene znamke, ki vedno dvigne veliko prahu – Bugatti. Letos jim je to uspelo ne le z različnimi predelavami veyrona, ampak najnovejšo limuzino po imenu 16 C galibier, ki je že dobila zeleno luč tudi za serijsko proizvodnjo.
"Avto, da te kap"
Pozabili nismo niti na nenavadna vozila in nekatere največje zanimivosti, tako ali drugačeepovezane s svetom avtomobilizma. Od vozil z vodnimi topovi do terenca s prav posebnimi "gumami" in policijskega vozila z napravo, podobno harpuni za ustavljanje nepridipravov. Morda niste vedeli, a z avtomobilom lahko zapeljete tudi v vodo ali se celo odlepite od tal in poletite.
Med tehnološkimi novostmi smo omenili samonapihljive pnevmatike in samonapihljive varnostne pasove.
Gibljive slike povedo več
Številne zanimivosti so seveda še bolj zanimive, če so opremljene z videoposnetki, ki jih letos res ni manjkalo. Razpisali smo se o norih finskih dirkačih relijev, o tem, kaj se zgodi z avtomobilom, če nanj pade 42 kubičnih metrov vode, pobliže smo vam predstavili tudi varnostni napredek dveh različnih obdobij, pa tudi nekatere skorajda usodne nesreče in neprevidne fotografe.
Objavili smo tudi posnetek, na katerem je nesrečo povzročil kar varnostni avtomobil, ogledali ste si lahko, kaj se zgodi, ko imajo v delavnici premalo dela, kako je videti dvoboj "letečega človeka" in superšportnika in kaj se zgodi, ko je tovornjak višji od železniškega mostu.
Omeniti velja tudi avtomobil, ki ga je zasnoval nihče drug kot libijski predsednik Moamer Gadafi, iz arabskega sveta pa je prišla tudi novica o impresivnem Ferrarijevem parku.
Zgodovina - iz nje se učimo
Seveda se nismo pozabili vrniti v nekdanje čase. Na smetišču zgodovine sta pristala Lada in golf prve generacije, okrogle obletnice pa so praznovali mazda MX-5, legendarni mini, octavia in Audi. Omeniti velja odprtje novega Porschejevega muzeja, nekatera starejša vozila pa ste si lahko ogledali tudi na naših tleh – sem spadajo miniji in motocikli znamke Harley-Davidson.
Omenimo lahklo tudi domačo sejemsko ponudbo – obiskali smo Auto Motor Show Slovenija, Motorsport Salon, ustavili pa smo se tudi v Portorožu, ki je gostil nekatere evropske bogataše s svojimi prestižnimi lepotci.
Zmagoslavje za Volkswagen
Na začetku aprila so razglasili svetovni avto leta – to je postal volkswagen golf, tudi slovenski avto leta 2009.
Da ne pozabimo: dober mesec pred koncem leta so razglasili evropski avto leta – to je postal še en volkswagen, in sicer malček polo, ki je med drugim tudi finalist za izbor Slovenskega avta leta 2010. Ali bo na najvišjo stopničko stopil tudi pri nas, bomo izvedeli 8. januarja …
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje