Dinamične poteza zunanjosti nakazujejo na športno plat vozila, ki ima pogon speljan na zadnji kolesi. Štirikolesnega pogona ne ponuja. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Dinamične poteza zunanjosti nakazujejo na športno plat vozila, ki ima pogon speljan na zadnji kolesi. Štirikolesnega pogona ne ponuja. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Tisto, kar me je presenetilo, je bilo dejstvo, de je bilo otrokom čisto nepomembno, da je born električen. To so začeli ugibati šele po tem, ko smo se že odpeljali. To je tiste vrste avto, za katerega velja, da je tisti otrok, ki ga ima v merilu 1:57, največji "frajer v peskovniku". Ta avto ne rabi "hot wheels" dodelave, ta je "hot wheels" že standardno. Tako divja je oblika.

Navdušil bo tako otroke kot tudi starejše, tudi tiste v krizi srednjih let. Cupra born je preprosto nekaj drugačnega, to ni samo še en avto. Born daje manjkajočo začimbo sorodnemu volkswagnu ID.3, to je drznost. Je tako zelo enak volkswagnu ID.3, kar je dobro, pa hkrati čisto nekaj drugega. Je v bistvu novi golf GTI, električne dobe. Avto, ki lahko povsem spodobno opravlja vlogo klasičnega udobnega golfa. Njegov smisel spoznamo šele takrat, ko odločno pritisnemo desno stopalko.

Paket e-Boost prinaša dodatnih 20 kW moči, ki je na voljo 30 sekund. Funkcija se aktivira preko gumba na volanu ali t. i.
Paket e-Boost prinaša dodatnih 20 kW moči, ki je na voljo 30 sekund. Funkcija se aktivira preko gumba na volanu ali t. i. "kickdowna". Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Vozne lastnosti prepričajo

Takrat dobimo silovit pospešek. Takšen pospešek, s kakršnim se hvalijo pri Tesli. Španci pa so se res izkazali tudi na področju voznih lastnosti. Born je natančen, stabilen, silovit, čutiš ga. Predvsem pa ne čutiš, da bi visoka masa kvarila ovinkarjenje, za razliko od tistih dražjih in močnejših električnih avtov. To je končno en električni avto, narejen po meri ljubiteljev klasične, bencinske športne vožnje, s tistimi popopranimi malimi avti, ki ji, žargonsko rečemo "hot hatch".

Atraktivni cupra born je lahko tudi zdravilo za krizo srednjih let. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Atraktivni cupra born je lahko tudi zdravilo za krizo srednjih let. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Prav začudeni smo, kako zelo drugače se pelje v primerjavi z ID.3. To gotovo ni posledica samo znižanja podvozja za centimeter in pol spredaj in za centimeter zadaj, pa tudi možnost, da lahko izklopimo ESP, nima tu nobene zveze, drugačne vozne lastnosti se morajo skrivati v detajlih.

Tudi v kabini se bodo domače počutili tisti, ki so že sedeli v kakšnem golfu GTI. Serijski so školjkasti sedeži, zasnovani iz trajnostnih materialov, armaturna plošča pa je v znamenju digitalnih zaslonov. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Tudi v kabini se bodo domače počutili tisti, ki so že sedeli v kakšnem golfu GTI. Serijski so školjkasti sedeži, zasnovani iz trajnostnih materialov, armaturna plošča pa je v znamenju digitalnih zaslonov. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Z izjemo oblike in voznih lastnosti je born seveda enako družinski, enako prostoren, je pa malce manj udoben.

Vabimo vas, da ga podrobno spoznate v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.