Pomembna produktna novost lanskega leta je bil volvo kabriolet C70. Foto: Volvo
Pomembna produktna novost lanskega leta je bil volvo kabriolet C70. Foto: Volvo
Fredrik Arp
Prvi mož uprave za leto 2006 še napoveduje racionalizacijo, v prihodnost pa zre optimistično. Foto: Volvo

Po besedah Fredrika Arpa, ki je bil oktobra lani imenovan za novega predsednika uprave, je bil za Volvo najpomembnejši dogodek leta 2005 predstavitev novega kabrioleta C70. Ob tem pa so izvajali številne strukturne ukrepe in racionalizacijo delovanja tako, da so ustvarili trdnejšo osnovo za pot v prihodnost.

Število zaposlenih so na račun načrtovanih upokojitev in manjšanja obsega svetovalnih storitev lani zmanjšali za 1.400 ljudi. Letos pa naj bi se takšna racionalizacija še nadaljevala, kljub načrtu, da bi v prihodnjih nekaj letih povečali prodajo in dosegli dolgoročni cilj prodaje 600.000 vozil letno.

Skupna prodaja Volvo Cars je v letu 2005 dosegla številko 443.947 vozil, kar je 2,7 odstotka manj kot v rekordnm letu 2004. Glavni razlog za to je padec prodaje na ameriškem trgu.

Vzrok za padec prodaje na ameriškem trgu pripisujejo podražitvam nafte, ki so imele velik vpliv na razmere na trgu in skupno prodajo SUV modelov. Še vedno pa je XC90 najuspešnejši Volvov model na ameriškem trgu s 35.974 prodanih avtomobilov. Globalno je prodaja modela XC90 narasla za 2,3 odstotka in tako ostaja XC90 najbolje prodajan model s skoraj 86.000 prodanimi avtomobili.

V nasprotju z ameriškim trgom je Volvo v Evropi, kljub padcu prodaje avtomobilov na splošno, ohranil in okrepil svojo tržno pozicijo. Najbolj uspešni so bili v Španiji in Italiji. V Španiji je Volvova prodaja v primerjavi z letom 2004 zrasla za 15 odstotkov, v Italiji pa za 6 odstotkov. Glavni razlog za ta skok so nove dizelske različice motorjev. Prav tako se je Volvo dobro odrezal na domačem trgu, kjer ima tržni delež nekaj pod 20 odstotkov in je zaznamoval 2-odstotno rast glede na leto prej.