Zeleni znak za Toyoto je iz rok članica društva Tjaše Kokalj prejela predstavnica za stike z javnostmi Toyote Slovenije Jasna Baller. Foto: Društvo Planet Zemlja
Zeleni znak za Toyoto je iz rok članica društva Tjaše Kokalj prejela predstavnica za stike z javnostmi Toyote Slovenije Jasna Baller. Foto: Društvo Planet Zemlja
Audi A5
Pri Audiju so pridno zniževali emisije CO2, športnejši A5 pa onesnažuje celo manj kot model A4. Foto: EPA
Citroen C1
Citroen je z modelom C1 dosegel enako nizke emisije kot Peugeot, čeprav so bile še lani nekoliko višje. Foto: Citroen

Društvo je obenem izvedlo tudi tretjo primerjalno analizo vseh prvič registriranih vozil v Sloveniji. Po obdelavi prvič registriranih vozil v letu 2008 so statistično obdelali tudi 20.327 vozil, prvič registriranih od začetka aprila do konca junija 2009.

Kljub dejstvu, da vsi proizvajalci in prodajalci avtomobilov objavljajo bistveno zmanjševanje prodaje novih vozil, se število prvič registriranih vozil ni zmanjšalo. To pomeni, da se je trg uvoženih rabljenih vozil še precej okrepil in da je Slovenija že zdaj odlagališče starih rabljenih vozil. Od začetka aprila do konca junija je bilo med prvič registriranimi vozili 5.771 uvoženih starih rabljenih vozil in njihov delež predstavlja že skoraj trideset odstotkov. V društvu zato ne razumejo vladnega predloga sprememb zakona o davku na motorna vozila, ki zvišuje lestvico za stare rabljene avtomobile samo za eno, oziroma tri odstotne točke, dovoljuje pa celo standarde emisij Euro2. Povprečne emisije vseh prvič registriranih osebnih vozil v Sloveniji so se simbolično zmanjšale z 159 g/km v letu 2008 ter 157 g/km v prvem tromesečju na 156 g/km.

Dobitniki Zelenega znaka akcije Planetu Zemlja prijazno vozilo 2009 so:

Toyota – za modela verso in yaris
Toyota očitno zelo načrtno skrbi za zmanjševanje emisij številnih modelov vozil, ki jih ponuja na slovenskem tržišču. Tako so se emisije CO2 modela verso, ki je naslednik modela corolla verso, z lanskih 170 g/km znižale na 156 g/km, če pa upoštevamo samo statistiko nove različice, so njegove emisije 141 g/km. Gre za znižanje za več kot 17 odstotkov in v društvu Planet Zemlja so se odločili tako odločen korak znižanja emisij posebej prepoznati in nagraditi. Toyota yaris je na slovenskem tržišču že dodobra uveljavljen model manjšega urbanega vozila, pri katerem jim je prav tako uspelo znižati emisije CO2 z lanskih 136 g/km na 121 g/km. Še pomembneje od zmanjšanja emisij CO2 za 11 odstotkov pa je dejstvo, da je toyota yaris praktično edini model vozila, pri katerem se proda več kot 90 odstotkov vseh vozil v najnižjih emisijskih razredih. Zaradi naštetih dejstev je Toyota tudi tokrat prejemnik Zelenega znaka akcije Planetu Zemlja prijazno vozilo 2009.

Audi za model A5
Blagovna znamka Audi spada gotovo med uglednejše. Ne tako daleč nazaj predstavljeni A5 pa gotovo med najatraktivnejše kupeje v svojem razredu. Že v analizi prvega tromesečja 2009 so v društvu posebej pohvalili znižanje emisij CO2 za več kot 10 odstotkov, ta trend pa so pri Audiju nadaljevali tudi v drugem. Emisije CO2 modela A5 so se z lanskih 181 g/km zmanjšale na 154 g/km, kar je znižanje za 15 odstotkov. Zanimivo je, da so povprečne emisije bolj športnega modela A5 nižje od emisij modela A4. Zaradi tega, ker je mogoče bistveno zmanjšati tudi emisije modelov s športnim pridihom, in zaradi zgoraj naštetih dejstev je Audi prejemnik Zelenega znaka akcije Planetu Zemlja prijazno vozilo 2009.

Citroen - za model C1
Citroen C1 je še en predstavnik manjših urbanih vozil. Povprečne emisije modela C1 so enake "sestrski" različici peugeota 107 in znašajo 106 g/km ter nekoliko nižje od japonske sestrične toyote aygo. Za podelitev Zelenega znaka akcije Planetu Zemlja prijazno vozilo 2009 modelu Citroen C1 sta bili odločilni dejstvi, da je Citroen dosegel enako nizke emisije kot Peugeot, čeprav so bile še lani nekoliko višje ter nekoliko ugodnejša cenovna ponudba vozila. Analize društva Planet Zemlja namreč zelo jasno kažejo, da so za učinkovito zmanjševanje emisij CO2 zelo pomembna cenovna razmerja znotraj modelnih različic.