Postal je ikona, medtem ko je ustvarjal ikone, so o Helmutu Newtonu zapisali na spletni strani nemškega razstavišča Kunsthaus Apolda Avantgarde, kjer so odprli razstavo njegovih del. Newton (1920-2004) je bil fotograf "modne biblije" Vogue in je s svojim delom ustvaril stilistiko modne fotografije, ki je danes postala del naše ikonografske resničnosti. Prav on je tisti, ki je zaslužen za vzpon supermodelov. Uspelo mu je ustvariti fotografije, na katerih so njegovi modeli kljub goloti (ali prav zaradi nje?) videti neranljivi in nedotakljivi, pozoren je bil na vsako najmanjšo podrobnost. Njegova estetika nas danes spremlja na vsakem koraku.
Prav Helmut Newton je bil tisti, ki je žanr "fotografije glamurja" pripeljal v mainstream. Tako je postal osrednje izrazno sredstvo nekega obdobja. "Na svoj način je spremenil erotično domišljijo našega časa ali jo vsaj močno zaznamoval," je o njem zapisal modni guru in fotograf Karl Lagerfeld na začetku 90. let. "Je nekakšen čudežni deček fotografije ženske našega stoletja." In kot vidimo danes, njegov vpliv sega v novo stoletje in tisočletje.
Golota kot oklep
Njegovo delo še danes ostaja sporno. Njegove slike provocirajo, izzivajo, so pohujšljive, a so hkrati estetske mojstrovine. Pogosto so mu očitali seksizem in mizoginijo, tako v času, ko je razstavljena golota veljala za prostaško, kot danes, ko je golota izkoriščana za druga sredstva na vsakem koraku. Newtonovi modeli so povsem goli, so telesa, ženska telesa, ki razgaljena razkrivajo svojo intimo. A njihovo goloto zaznamuje neka dominantnost, ki jim daje močan oklep, zaradi katerega so nedotakljiva. Nakazana nedolžnost brezhibnih teles je begajoča, poze modelov pa izžarevajo nič manj brezhibno čistost samouveljavitve, še pišejo na spletni strani razstavišča.
Helmut Newton je veliko več kot fotograf aktov in mode, ki je žensko telo prepustil voajerističnemu pogledu. Na njegovih slikah modeli komunicirajo z okolico in le redko je to harmoničen odnos, največkrat je prav v nasprotju trik, ki povzroča spornost in prelom v običajnem dojemanju realnosti.
Ključa do Newtonovega dela sta fetiš in obsedenost: visoke pete, razkošno opremljene vile, krzno in sedla se pojavljajo spet in spet in so tudi erotični zaznamovalci nekega obdobja, pripravljenega na rušenje vseh estetskih in moralnih meja. So pa tudi podpisi nekega umetnika, ki je bil močno navdahnjen z močno ženskostjo. "Manipuliram z modeli. Spremenim jih v nekaj mene," je Newton povedal v filmu Helmut by June, ki ga je posnela njegova soproga June Newton.
V razstavišču Kunsthaus Apolda Avantgarde v Apoldi je do 27. marca na ogled presek umetniškega dela Helmuta Newtona, ki je dober prikaz večplastnosti njegovega ustvarjanja, še dodajajo v razstavišču.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje