Nekdanja tovarna Tomos je zaznamovala tako gospodarstvo kot tudi družbeno življenje številnih, ki so tam služili kruh in ustvarili eno najuspešnejših podjetij v nekdanji Jugoslaviji. Tomos je propadel, ostala pa ni samo tehnična dediščina, temveč tudi veliko spominov. O zgodovini in še o marsičem drugem govori pravkar izdana knjiga z naslovom: TOMOS 1954–2019/Naši mopedi, avtorjev Edija Glavića in Iztoka Vidmarja.
Veliko je še neznanega o zgodovini in vlogi Tomosa v nekdanji skupni državi, zato sta nekdanja inženirja, kot pravi Glavić, sklenila napisati knjigo z "opisom proizvodnje, razvoja, tekmovalnega dela in vseh proizvodov, ki jih je Tomos izdeloval, s posebnim poudarkom na dvokolesih."
"Znanje se je prenašalo od človeka do človeka, od delavca do delavca. Tukaj je bilo veliko vrhunskih strokovnjakov vseh področij. Ni bilo stvari, ki je ne bi znali v Tomosu narediti," pa dodaja Vidmar.
Tovarna je šla v stečaj leta 2019, a dediščina, ki ima danes tudi nostalgičen pridih zlatih časov, ni zamrla. "Ni bilo družine, ki ne bi imela kakšnega Tomosovega izdelka," je bilo slišati na predstavitvi knjige. Ravno to je bil povod, da so se ljubitelji Tomosa združili v različna društva.
"Bilo je toliko Tomosovih motorjev, da se je potem znotraj društva ustanovila sekcija Tomos, tako smo pred šestnajstimi leti začeli prirejati Tomosova srečanja," pove Matej Družina, podpredsednik društva Adria Classic. Na predstavitvi publikacije je bilo zaznati tudi kanček žalosti. Od velikih proizvodnih hal ni več sledu, zadnja je bila porušena lani za potrebe novega trgovskega centra.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje