Ariane 6 je prejšnji teden prestala generalko. Njeno prvo stopnjo so prižgali za dobrih sedem minut. Sama raketa je medtem ostala nepremična na izstrelitveni ploščadi v Kourou, Francoski Gvajani (za dvig bi morali prižgati še stranske potisnike). Šlo je za testni model rakete.
Motor prve stopnje Vulcain 2.1, ki ga ženeta ohlajena kisik in vodik, je gorel 426 sekund. Evropska vesoljska agencija (Esa) je sicer vnaprej napovedala 470-sekundno gorenje.
Generalni direktor Ese Josef Aschbacher je preizkus označil za "popoln uspeh" in napovedal prvo izstrelitev med 15. junijem in 31. julijem 2024. Natančen datum bodo objavili marca ali aprila. Dotlej bodo opravili še dva preizkusa rakete v "poslabšanih pogojih", da bodo s tem preverili njeno "zanesljivost in robustnost". (Celotna novinarska konferenca Ese je dostopna tukaj.)
Predhodnica Ariane 5 je poslednjič poletela julija letos. Prva izstrelitev Ariane 6 je bila predvidena leta 2020, a se je zaradi tehničnih težav, pandemije covida 19 in slabega načrtovanja zamaknila na leto 2024. Tako bo Evropa vsaj leto dni brez lastne težkonosilne rakete in v tem času najema SpaceX-ove Falcone 9 – tudi za tovore, ki so občutljivi z vidika nacionalne varnosti. Od leta 2022 je Evropa tudi brez srednje nosilne rakete. Ko so Rusi začeli veliko invazijo v Ukrajini, je Evropa uvedla številne sankcije proti državi napadalki, Rusija pa prenehala izstreljevati Sojuze 2 iz Kouroua. Težave so tudi pri lahkih nosilnih raketah. Vege, ki jih izstreljuje Arianespace, namreč pestijo pogoste odpovedi. Evropska izstrelitvena industrija je tako v krizi.
Podrobneje o tej zgodbi na povezavi desno.
Video: Posnetek generalke prejšnji teden
Ariane 6 je evropski odgovor na izziv SpaceX-a. Bila naj bi pol cenejša od Ariane 5 in ponujala približno enake zmogljivosti.
Cena ni javno znana in je tudi odvisna od posameznega poleta. A za Ariane 5 so številni strokovni portali navajali številke od 150 do 200 milijonov evrov na polet, kar pomeni, da naj bi Ariane 6 stala med 75 in 100 milijoni evrov. A vse bolj kaže, da to ne bo vzdržalo in da bo cena na polet višja za več deset milijonov, s čimer že ob prihodu na trg ne bo konkurenčna Falconom 9. Ima pa prednost izstrelišča Kourou, ki je bližje ravniku (ekvatorju), kar pomeni, da sateliti na poti proti geostacionarni tirnici potrošijo manj goriva za preusmerjanje in delujejo dlje.
Vseeno se za srednjeročno prihodnost Ariane 6 ni treba bati. Razlog je ogromno naročilo Amazona, ki je za svoj projekt Kupier, konstelacijo satelitov za dostop do medmrežja, naročil praktično vse zahodne težkonosilne rakete razen SpaceX-ovih (zaradi rivalstva z Elonom Muskom). Tako ima ArianeGroup sladke težave, kako dovolj hitro izdelati 18 Arian za Kuiper in še kopico za evropske institucionalne projekte.
Dolgoročna prihodnost je odvisna predvsem od (ne)uspeha SpaceX-ovega projekta Starship.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje