Med posamezniki, ki v zadnjih 12 mesecih niso spletno nakupovali, jih je 88 odstotkov kot najpogostejši razlog za to navedlo, da raje nakupujejo osebno. Foto: EPA
Med posamezniki, ki v zadnjih 12 mesecih niso spletno nakupovali, jih je 88 odstotkov kot najpogostejši razlog za to navedlo, da raje nakupujejo osebno. Foto: EPA

Podatki iz prvega trimesečja kažejo, da je po spletu vsaj enkrat nakupovalo 28 odstotkov posameznikov ali za šest odstotnih točk več kot v istem obdobju 2008. Od teh jih je 83 odstotkov na ta način nakupovalo v zadnjih 12 mesecih. Kot so še sporočili iz državnega statističnega urada, je 43 odstotkov tistih, ki so nakupovali preko interneta v zadnjih 12 mesecih, najpogosteje kupovalo filme, glasbo, knjige, revije in programsko opremo (v primerljivem obdobju lani 44 odstotkov), 39 odstotkov jih je nakupovalo obleke in športno opremo (v istem obdobju lani 30 odstotkov); 35 odstotkov jih je kupovalo dobrine za gospodinjstvo (npr. pohištvo, igrače, avto), 30 odstotkov pa jih je naročalo ali kupovalo potovanja ali počitniške nastanitve.

Nakupovanje predvsem pri slovenskih ponudnikih
Statistiki še ugotavljajo, da je 84 odstotkov spletnih kupcev nakupovalo pri spletnih ponudnikih v Sloveniji (za odstotno točko manj kot v istem obdobju 2008), 35 odstotkov pa pri ponudnikih v preostalih državah članicah EU (za dve odstotni točki več kot v istem obdobju 2008). 63 odstotkov spletnih kupcev je svoje nakupe plačalo po prevzemu z gotovino ali s klasičnim bančnim nakazilom, 44 odstotkov jih je plačalo po spletu s kreditno ali debetno kartico.

Pritegne enostavnost takšnega nakupovanja
Dobri dve tretjini posameznikov, ki so v zadnjih 12 mesecih spletno nakupovali, je pritegnila praktičnost takega nakupovanja. Za 64 odstotkov spletnih kupcev so bile pri odločitvi za tak način nakupovanja zelo pomemben razlog nižje cene in gotovost glede pravnih pravic in jamstev. 63 odstotkov teh kupcev je pritegnila enostavnost takega nakupovanja, 57 odstotkov pa možnost nakupa blaga ali storitve, ki ga oz. ki je sicer na območju, kjer posameznik živi, ni na voljo.
Večja izbira blaga ali storitev, potrdilo o kakovosti storitve spletne strani ter mnenjske ocene ali povratne informacije so bili manj pomembni razlogi za nakupe po spletu.