Google je dolgo pričakovano glasbeno trgovino predstavil sredi minulega tedna v Los Angelesu. Foto: Google
Google je dolgo pričakovano glasbeno trgovino predstavil sredi minulega tedna v Los Angelesu. Foto: Google

Googlova spletna glasbena trgovina se imenuje Google Music, skladbe pa lahko trenutno le ameriški uporabniki kupujejo prek spletne trgovine Android Market. Posebnost te trgovine je, da lahko Googlovi uporabniki kupljeno skladbo enkrat brezplačno predvajajo prek spletnega omrežja Google+.

Glasbeniki lahko skladbe tržijo tudi sami
S tem je Google vzpostavil konkurenco Applovi uspešni glasbeni trgovini iTunes Store. Je pa imel težave v pogovorih z glasbenimi založbami. Od štirih velikih ameriških glasbenih založb je pogodbe sklenil s tremi: Universal Music, EMI in Sony Music.

Sodelujejo tudi številne manjše založbe, tako da je na voljo več kot 13 milijonov glasbenih posnetkov. Poleg tega lahko glasbeniki v Google Music tudi sami nalagajo posnetke in jih tržijo.

Nekatere koncerte bo mogoče najti le pri njih
Prav tako želi Google ameriške kupce privabiti z ekskluzivnimi vsebinami. Tako je, denimo, mogoče le pri njih najti posnetek s koncerta skupine Rolling Stones iz leta 1973 z eno brezplačno skladbo, sledili naj bi posnetki še s petih koncertov.

Konkurenca vse večja
Google je v trženje glasbe prek spleta vstopil razmeroma pozno. Apple je namreč svojo trgovino iTunes Store odprl leta 2003, pomemben igralec na tem trgu pa je tudi spletni trgovec Amazon.

Poleg tega predstavljajo vse večjo konkurenco nove storitve neposredne uporabe podatkov, kot so Pandora ali Spotify, pri katerih se glasba predvaja neposredno s spleta. Podobno storitev ponuja svojim več kot 800 milijonom uporabnikom tudi največje družabno omrežje na svetu Facebook.