Slon Bansi je maskota Multimedijskega centra RTV Slovenija. Njegova glavna naloga je izobraževati predšolske in šolske otroke, obveščati starše o aktualnih družinskih dogodkih ter drugih vsebinah, namenjenih otrokom in staršem. Na Kulturnem bazarju ga lahko ujamete med 9.30 in 9.45 v Drugem preddverju Cankarjevega doma. Foto: RTV SLO
Slon Bansi je maskota Multimedijskega centra RTV Slovenija. Njegova glavna naloga je izobraževati predšolske in šolske otroke, obveščati starše o aktualnih družinskih dogodkih ter drugih vsebinah, namenjenih otrokom in staršem. Na Kulturnem bazarju ga lahko ujamete med 9.30 in 9.45 v Drugem preddverju Cankarjevega doma. Foto: RTV SLO

V sklopu Kulturnega bazarja bo v vseh nadstropjih Cankarjevega doma skoraj 300 kulturnih ustanov iz vse Slovenije predstavilo svojo ponudbo. Program za strokovne delavce bo ponudil več kot 50 kulturnih dogodkov.

V želji, da bi na bazar privabili čim več ljudi, bo program, ki bo namenjen širši javnosti, v Cankarjevem domu potekal ves dan, od 9.00 do 18.00, obiskovalci pa bodo lahko izbirali med skoraj 130 dogodki: ustvarjalnimi delavnicami, koncerti in razstavami.

RTV-jev program na letošnjem Kulturnem bazarju

9.00–9.30
Pojmo z Ribičem Pepetom

9.30–9.45
MMC BANSI

9.45–10.15
Igrajmo se z Borom iz Studia Kriškraš

9.30–10.00, 10.00–10.30, 14.30 –15.00, 15.00–15.30
Radijska delavnica

9.00–9.30, 11.00–11.30, 12.00–12.30, 16.00–16.30, 17.00–17.30
Mini avdicija za poročevalca oddaje Infodrom

10.00–10.45
Firbcologi

11.00–11.30
Razred zase in Kdo si pa ti?

15.15–16.00
Male sive celice

Pomembnost aktivne udeležbe
Po besedah direktorja zavoda za šolstvo Vinka Logaja je v strokovnih krogih na področju vzgoje in izobraževanja ter kulture vse močnejše zavedanje, da tradicionalni učni pristopi ne zadoščajo več. Zato jih nadomeščajo modeli, ki so usmerjeni k učencu, spodbujanju njegove motivacije in njegovi aktivni udeležbi. Kulturno-umetnostno vzgojo v šolskem prostoru prepoznavajo kot pomembno vsebino kroskurikularnega pristopa, ki presega zgolj povezovanje med različnimi predmeti in se nanaša na vse dejavnosti, ki osmišljajo življenje in delo šole.

Kulturni bazar naj bi pokazal tudi na tesno sodelovanje z različnimi področji. V sklopu (Pre)hrana in kultura bo predstavljeno, kako lahko s kulturno dediščino prispevamo k ozaveščanju otrok, mladostnikov ter najširše javnosti o kakovostni lokalni hrani in zdravem načinu prehranjevanja.

Celoten program Kulturnega bazarja si lahko pogledate tukaj.

Vzpostavljanje mreže koordinatorjev na naših tleh
Poseben sklop je namenjen Unescovemu mednarodnemu letu svetlobe 2015, v sodelovanju z ministrstvom za zunanje zadeve pa bo predstavljeno, kako s kulturno-umetnostno vzgojo otrokom in mladostnikom približati Evropsko leto za razvoj 2015. Gre za projekt, ki poteka v vseh državah članicah EU-ja, katerega namen je širši javnosti predstaviti pomen mednarodnega razvojnega sodelovanja. Projekt Kulturni bazar vključuje tudi Katalog ponudbe kulturno-umetnostne vzgoje, skladno s cilji Nacionalnega programa za kulturo 2014-2017 pa je poseben poudarek namenjen spodbujanju razvoja nacionalne mreže koordinatorjev.