Lado Kralj (1938) je ena najbolj karizmatičnih osebnosti slovenske novejše gledališke zgodovine: bil je akter in osmišljevalec pristopov, ki so približali naše odre inovativnim iskanjem po svetu. V zrelih letih je svoje bogato znanje o dramatiki in gledališču – ter seveda literaturi na splošno – z zanj značilnim predavateljskim žarom posredoval študentom primerjalne književnosti na ljubljanski filozofski fakulteti. Foto:
Lado Kralj (1938) je ena najbolj karizmatičnih osebnosti slovenske novejše gledališke zgodovine: bil je akter in osmišljevalec pristopov, ki so približali naše odre inovativnim iskanjem po svetu. V zrelih letih je svoje bogato znanje o dramatiki in gledališču – ter seveda literaturi na splošno – z zanj značilnim predavateljskim žarom posredoval študentom primerjalne književnosti na ljubljanski filozofski fakulteti. Foto:

Kralj se je v finalno četverico za Dnevnikovo fabulo uvrstil s prvencem Kosec koso brusi. V zbirki se avtor potepa od svinčenih sedemdesetih let do danes, zgodbe pa združuje isti tip ambicioznega, voluntarističnega junaka, ki je za lasten uspeh sposoben storiti marsikaj in ga pogosto ustavi samo vdor fantastičnega ter grozljivega, ki ga Kralj doživlja v ravno pravih začimbnih mešanicah. Bralce njegove zgodbe zapelje pripoved, ki kar vre na dan, hkrati pa njegovo pisanje nosi močan gledališki pečat. Avtor je prejel nagrado 4.000 evrov.

V ožji izbor za Dnevnikovo fabulo so se letos uvrstili še Mihaela Hojnik za zbirko Maločudnice, Mirana Likar Bajželj s Sobotnimi zgodbami in Miha Mazzini s knjigo kratkih zgodb Duhovi.