Slovenski oktet - eden izmed temeljev ohranjanja slovenske kulture med izseljenci. Foto: www.slovenski-oktet.si
Slovenski oktet - eden izmed temeljev ohranjanja slovenske kulture med izseljenci. Foto: www.slovenski-oktet.si
Janez Bole
Prvi umetniški vodja Slovenskega okteta je bil nedavno umrli Janez Bole. Foto: Slovenski oktet

Ob 55. obletnici delovanja zasedbe, ki je samo šest let po ustanovitvi že prejela Prešernovo nagrado, je izšla monografija Slovenski oktet. V njej je Boris Pangerc strnil podatke o vseh generacijah pevcev - več kot 40 jih je bilo, umetniških vodij in predsednikov. Slovenski oktet ima v zgodovini slovenske kulture posebno mesto. Ker je nastal na pobudo slovenskih izseljencev v ZDA, je simbol klenosti slovenskega naroda. Trenutni člani Slovenskega okteta so Vladimir Čadež, Andrej Ropas, Janez Triler, Rajko Meserko, Jože Vidic, Primož Dekleva, Janko Volčanšek in Matej Voje.

Zgodovina se začne prej
Preden se je lotil pisanja dejanske zgodovine Slovenskega okteta, se je Boris Pangerc "zagledal" v leta pred ustanovitvijo tega pevskega sestava. Zgodba o Slovenskem oktetu namreč ne more biti popolna brez zapisa o oblikovanju pobude za nastanek tovrstne zasedbe. V prvem delu se je Pangerc tako posvetil zgodnji zgodovini skupine, z ustanovitvijo katere so Slovenci v "novem svetu" skušali preprečiti, da bi iz njihove skupnosti sledi slovenske kulturne tradicije izginile "kot kafra". O tem obdobju je Pangercu pripovedoval tudi pred nekaj dnevi umrli Janez Bole, prvi umetniški vodja Slovenskega okteta (1951-1957).

Drugo življenje po letu 1997
Čeprav "ameriški izum", je Slovenski oktet prvi nastop opravil v Ljubljani. Leta 1951 je sestav nastopil na ljubljanskem magistratu. Zgodovina zbora bi se po več kot 5.000 koncertih na petih celinah leta 1996 skoraj končala. Takrat so namreč člani v Cankarjevem domu priredili slovenski koncert, s katerim so hoteli skleniti svoje delovanje. Menili so, da so prestari za nadaljevanje. Vendar se je samo leto dni kasneje zbrala skupina mladih pevcev, ki so na novo zgradili Slovenski oktet in se z rahlo preusmeritvijo sloga drzno spopadli s kritiki. Kmalu so osvojili tudi te, in sicer z ohranjanjem vrhunskega petja in izbranim repertoarjem.