Sezona 2024/2025 kranjskega gledališča, ki prinaša štiri premiere in izbrano gostujočo uprizoritev, se bo namreč vsebinsko ukvarjala z vprašanjem razmerij moči v svetu. 55. Teden slovenske drame, ki ga organizirajo v tej gledališki hiši, bo obogaten z novim mednarodnim projektom Dramatika manjših evropskih jezikov. Tudi v prihodnji sezoni bodo nadaljevali že tradicionalne Sobotne matineje.
Sezono bo 14. septembra zagnala prva slovenska uprizoritev drame Kot vsa svobodna dekleta sodobne bosanske dramatičarke Tanje Šljivar v režiji Mojce Madon. Besedilo temelji na članku iz rumenega tiska, ki je poročal o resničnem dogodku izpred desetletja: sedem osnovnošolk se je s šolske ekskurzije vrnilo nosečih. Novica je sprožila veliko spletnih komentarjev, po besedah režiserke pa je besedilo igre pravzaprav odziv na to situacijo.
Avtorica dramskega besedila skuša v njem osvetliti te 13-letnice in njihovo doživljanje sveta v položaju, v kateri so se znašle. O njih ne piše kot o otrocih, ampak kot o "ženskah v nastajanju". V predstavi jih bodo odigrale odrasle igralke in jim tako dale glas, ki ga v realnosti niso imele, saj jih nihče ni vprašal, kako so se počutile in kaj se je pravzaprav v resnici zgodilo, je poudarila režiserka.
Oktobra bo druga premiera sezone, in sicer uprizoritev odrske klasike Georga Büchnerja (1813–1837) Woyzeck, ki nastaja v koprodukciji s Slovenskim stalnim gledališčem (SSG) Trst. V središču zgodbe je človek z družbenega dna, odrinjen, nemočen in zatrt, ki iz anonimnosti stopi šele takrat, ko zagreši umor oziroma prestopi mejo. Büchnerju drame zaradi prezgodnje smrti ni uspelo dokončati, zato je za režiserje vedno znova izziv, kako iz fragmentov rekonstruirati avtorjevo sporočilo oziroma mu dodati svoj režijski podpis.
Predstavo bo režiral Igor Pison, ki je mnenja, da je fragmentarnost naše družbe zelo podobna fragmentom, ki jih je za sabo pustil ta nemški avtor, "ko ni jasno niti, kateri je prvi in kateri je zadnji prizor". Zato je po njegovih besedah postavitev drame na oder vselej odsev časa, v katerem nastaja, sedanjost pa je opisal kot čas, povezan s strahom in negotovostjo.
Za december je napovedana tretja premiera sezone – prva slovenska uprizoritev sodobne drame švedskega avtorja Mattiasa Anderssona z naslovom Razodetje v režiji Ivice Buljana. Drama se dotika žgočih družbenih vprašanj in duševnih stisk ljudi v svetu, ki drvi v katastrofo. Gre za enigmatično, a izjemno močno analizo sodobnega časa, v katerem se ljudje, ker so izgubili smisel, zatečejo v skrajni verski fanatizem, so zapisali v gledališču.
Po mnenju režiserja Buljana so Anderssonova dela na prvi pogled zelo neobičajna, ob prvem branju bi jih lahko opisali celo kot preveč enostavna, kar na trenutke deluje frapantno in kot manifest, na drugi strani deluje enostavno, avtomatsko nadrealistično pisanje. Razodetje prinaša zgodbo treh tako rekoč mikroskupin, ki pa jim je skupen "božji klic", zato se čutijo poklicani na posebno "misijo".
Pomlad bo znova čas za Teden slovenske drame (TSD), ki ga bo odprla krstna uprizoritev novega besedila Gospodarji neumnosti, ki ga je po naročilu napisal Jure Karas, režijo pa bo prevzela Tijana Zinajić. Besedilo že nastaja, po Karasovih besedah pa gre za komično analizo različnih hierarhij, od osebnih do družbenih, v katere se potisnemo vedno znova. TSD bo tokrat razširjen z novim mednarodnim projektom, ko bodo gostili predstavitve predstav iz Španije, Malte, Bolgarije in Kosova, je povedal Rok Bozovičar, pomočnik direktorja kranjskega gledališča.
Kot so še sporočili iz kranjskega gledališča, bodo v tokratno redno abonmajsko ponudbo umestili še gostujočo uprizoritev SNG-ja Nova Gorica Pet vrst tišine britanske avtorice Shelagh Stephenson, ki jo bo režirala Maša Pelko.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje