Brazilska vojska je pet dni po nesreči le našla razbitine letala in trupla. Foto: EPA
Brazilska vojska je pet dni po nesreči le našla razbitine letala in trupla. Foto: EPA
A330
Kljub težavam z izračunavanjem oz. merjenjem hitrosti, ki so jih opazili pri več Airbusovih letalih, naj bi bilo izginulo letalo varno. Foto: EPA
Iz vode potegnili dve trupli

Iz vode so potegnili dve moški trupli, ki ju bodo pregledali strokovnjaki za človeške ostanke. Poleg trupel so brazilski preiskovalci našli sedež s serijsko številko, ki ustreza letalu Air Francea, in kovček, ki je imel list z oznako te letalske družbe.

"Ne moremo posredovati več informacij, ne da bi jih najprej preverili," je povedal predstavnik brazilske vojske. Na letalu je bilo 228 potnikov in članov posadke. Upanja, da je kdo preživel, tako rekoč ni.

Brazilske zračne sile so pregledovale del Atlantskega oceana, kjer so domnevali, da je letalo doživelo nesrečo okoli 1.100 kilometrov severovzhodno od brazilske obale. Na območju so tudi ladje brazilske mornarice. Preiskovalci domnevajo, da so številna trupla potonila ali da so jih požrli morski psi.

Nesreča francoskega letala nad Atlantskim oceanom je še vedno ovita v skrivnost. Letalo je v zadnji minuti pred nesrečo poslalo 24 sporočil o napaki, so sporočili francoski preiskovalci , ki so dognali tudi, da med nesrečo ni bil vključen avtopilot, a ne vedo, ali je bil ugasnjen ali pa ni deloval. Da so okoliščine nesreče še vedno precej nejasne, kaže tudi ugotovitev vremenoslovcev, ki pravijo, da ni znakov, da je bila na območju nesreče kakšna izmed neviht, ki so sicer tam značilne.

Podatki o nesreči se dejansko spreminjajo iz dneva v dan in s tem se ugibanja o nesreči le še stopnjujejo. Vse več je natolcevanj o različnih teorijah zarote.

Več letal A330 ima težave z merjenjem hitrosti
Na tiskovni konferenci je direktor francoske preiskovalne agencije Paul-Louis Arslanian dejal, da je bilo v zadnji minuti z letala poslanih 24 sporočil o napaki, sistemi so odpovedali drug za drugim. Arslanian je ob tem še dejal, da je iz zbranih podatkov nemogoče razbrati, zakaj ni bil vključen avtopilot. Potrdil je tudi petkove ugotovitve, da je imelo letalo težave z izračunavanjem oz. merjenjem hitrosti, in dodal, da ima s tem težave več letal A330 in da je Airbus že začel ukrepati glede zamenjave sistema. "Imamo določeno število teh napak na A330. Zdaj že poteka program zamenjave oz. izboljšave," je dejal, a zatrdil, da so letala varna.

Vremenske razmere naj bi bile normalne
Najnovejši podatki kažejo, da naj bi bile razmere med izginotjem letala normalne. "Glede na analize infrardečih podob ne moremo sklepati, da so med nesrečo divjale izjemno silovite nevihte."

Kot je znano, je Air Franceovo letalo, ki je bilo na poti iz Rio de Janeira v Pariz, štiri ure po vzletu izginilo z radarskih zaslonov. Zadnji stik z njim so imeli v ponedeljek ob 3.14 po srednjeevropskem času, ko je pilot sporočil, da je v letalu nastal kratek stik, potem ko so preleteli nevihtno območje z močno turbulenco.

Brez črne skrinjice težko do vzroka nesreče
Brazilski preiskovalci so v torek sporočili, da so opazili domnevne razbine letala, a se je pozneje izkazalo, da deli, ki so plavali na morju, niso bili del letala. Preiskovalci so se zdaj osredotočili na iskanje črne skrinjice. Francozi bodo na območje poslali podmornico, ki je opremljena s sonarji, posebno prisluškovalno opremo pa bodo tja poslali tudi Američani. Brez črne skrinjice bodo preiskovalci težko ugotovili vzrok nesreče.

K. T./T. V.

Iz vode potegnili dve trupli