Pri Audiju so se za vstop na trg električnih avtomobilov odločili pred dobrimi petimi leti. V nasprotju z nekaterimi drugimi proizvajalci so to naredili s svojim največjim modelom. Takrat je bil to, tudi zato, ker je bil edini, audi e-tron, zdaj, ko pri Audiju ponujajo tudi manjše modele, pa je e-tron dobil še osnovno oznako, Q8.
Novi Q8 e-tron se oblikovno na prvi pogled od predhodnika ne razlikuje veliko, podrobnejši pogled pa razkrije, da je novosti kar precej. Predvsem pri detajlih, ki bolj kot na videz vplivajo na boljšo aerodinamiko avtomobila. Količnik zračnega upora (cx) je pri oblikovno športnejšem sportbacku zmanjšan z 0,26 na 0,24, pri osnovni različici Q8 e-tron pa z 0,28 na 0,27. Morda se na prvi pogled izboljšava ne zdi velika, dejstvo pa je, da še tako majhna izboljšava posledično vpliva tudi na porabo električne energije, ki je v primeru električnega avtomobila najpomembnejša.
Velika moč in velika baterija
Testni Q8 e-tron je bil opremljen s srednjezmogljivim električnim sistemom, ki zagotavlja okroglih 300 kW moči in 664 Nm navora. Še pomembnejši je podatek, da je Q8 e-tron s prenovo dobil tudi večje baterije. Pri osnovni različici Q8 50 e-tron ima baterija neto kapaciteto 89 kW, pri obeh močnejših različicah, testni Q8 55 e-tron in športni SQ8 e-tron, pa je neto kapaciteta baterije 106 kW. Po tovarniških podatkih bi to po merilih merjenja WLTP zadostovalo za doseg 582 kilometrov. Številka se zdi zares impresivna, žal pa je odvisna od številnih dejavnikov.
Prvi je ta, da se mora voznik ves čas zavedati, da sedi v električnem avtomobilu. Drugi, še težji, pa ta, da mora brzdati dinamično vožnjo, čeprav jo avto z lahkoto ponuja. Tretji je bolj kot ne odvisen od značaja voznika – z avtomobilom, ki stane krepko več kot 100.000 evrov, se je treba voziti zelo umirjeno, na avtocesti pa niti ne umirjeno, ampak realno gledano, počasi.
Seveda obstaja druga možnost – uporabljati avto tako, kot si to želi voznik. Priznam, tudi sam še nisem dosegel popolne mentalne prilagoditve za vožnjo z električnim avtomobilom, zato še vedno želim biti za volanom jaz tisti, ki narekuje tempo vožnje, ne pa avtomobil. Do neke mere je to z električnim avtomobilom seveda mogoče, je pa to odvisno od voznikovih potreb in predvsem razdalje, ki jo z avtom prevozite. Torej na kratkih dnevnih razdaljah težav z dosegom in značajem voznika ne bo, pri daljših poteh pa se lahko zaplete.
Od 350 do 475 električnih kilometrov
Z običajno vožnjo, ko voznik uživa v vseh radostih, ki jih avto ponuja, je poraba električne energije jasno precej večja od tovarniško podane. Doseg se krepko zmanjša, in tako jih je testni Q8 e-tron ponujal le še za okoli 350 kilometrov. Večina vas bo ob tem podatku skomignila z rameni in se zamislila, da je to občutno premalo. Se v popolnosti strinjam, je pa po drugi strani treba priznati, da je dinamična vožnja z audijem Q8 e-tron čisti užitek. Že predhodnik je bil namreč bolj kot ne prvi pravi električni avtomobil, ki se je z vožnjo, občutki za volanom in na splošno s počutjem v potniški kabini približal klasično gnanim avtomobilom.
Večina električnih avtomobilov ima težave s podvozjem, ki mora biti čvrstejše zaradi večje mase avtomobila, to po drugi strani prinaša neprijetno trdoto podvozja in zoprno poskakovanje. Že prvi e-tron je bil na tem področju izjemen, novi Q8 e-tron pa vozniško izkušnjo dviguje še na višjo udobnostno raven. Zasluge za to gredo izboljšanemu podvozju ter v prvi vrsti serijskemu zračnemu vzmetenju z uravnavanim blaženjem, ki lahko odmik karoserije od tal variira v razponu do 76 mm.
Hkrati je treba poudariti, da Q8 e-tron brez potnikov tehta nekaj malega več kot 2,6 tone, pa vseeno z mesta do 100 km/h pospeši v izjemnih 5,6 sekundah. Če pri tem upoštevamo še to, da je podvozje učinkovito tudi v hitreje odpeljanih ovinkih, in da je nagibanja karoserije za tako velik avtomobil relativno malo, je zaključek preprost – Q8 e-tron je izjemno težko voziti po načelu vožnje električnega avtomobila. Avto preprosto ponuja preveč dobrega. Če pa vas vseeno zanima, kje je tista skrajno nizka meja, lahko podamo podatek porabe električne energije na normnem krogu. Torej za 100 kilometrov, odpeljanih po omejitvah hitrosti, kar pomeni tudi 130 km/h na avtocesti, je bilo potrebnih 22,4 kW. Preračunano, bi se ob taki umirjeni vožnji v idealnih razmerah dalo prevoziti približno 475 kilometrov. Če pa bi bili ti večinoma odpeljani v mestu pri nižjih hitrostih, pa bi se dalo približati tudi tovarniško omenjeni številki.
Prestiž ni poceni
Jasno je, da Audijev paradni konj ni poceni. Prvič zato, ker najboljši in najprestižnejši model nikoli ni bil namenjen širši množici, drugič pa zato, ker vse zgoraj omenjene tehnologije pač veliko stanejo. V osnovni ponudbi je za Q8 e-trona potrebnih vsaj 75.000 evrov. Testni avto na račun večje baterije zahteva dobrih 90.000 evrov, dodatna oprema pa ga je podražila na 117.000 evrov. Ampak, kdor jih lahko da, bo s tem avtomobilom zagotovo užival. Pa naj vozi počasi oziroma umirjeno ali pa športno dinamično.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje